November 28, 2006
November 28, 2006
April 13, 2004
ATi ett X1650pro tex :http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=339048
Vill du lägga mer så kan nog ett sådant här vara bättre:http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=332960
Speciellt om du vill ha lite bättre upplösning/detaljer
November 28, 2006
August 16, 2003
du kommer ju verkligen vara processorbegränsad då, men visst bör det bli bättre men frågan är om det är värt pengarna, om du inte vill uppgradera hela systemet nu så är ett x1650pro ett bra val utan att kasta för mycket pengar i sjön. datorn i övrigt har ju igentligen gjort sitt för ett tag sedan.
November 28, 2006
Har ett Enermax 500W chassi/nätagg, så det räcker nog.
Anledningen till att jag är rädd för att processorn inte ska palla grafikkortet är för att senast jag köpte nytt grafikkort, ett Radeon 9700 (länge sen) så gick det överhuvudtaget inte att spela alls på min dåvarande dator. Att köpa ett bra grafikkort blev alltså en försämring för systemet. Värdelöst.
När jag uppgarderar så köper jag allt nytt, denna dator säljs som den står - så grafikkortet jag stoppar i ska inte vara för bra & dyrt heller... 🙂
Så ett X1650 PRO blir väl bra pris- och prestandamässigt - jag är bara rädd att processorn ska bli en flaskhals och slöa ner allt så datorn knappt går att använda. Som förra gången.
August 16, 2003
processorn är flaskhalsen men du ska nog inte oroa dig för att processorn gör det sämre.
blir väl nästan alltid lite bättre men så lite bättre att det inte är värt pengarna, gissar att det var lite ett undantagsfall eller alldeles för extremt med ditt tidigare system, btw. vad hade du för processor då?
November 28, 2006
Poontus wrote: processorn är flaskhalsen men du ska nog inte oroa dig för att processorn gör det sämre.
blir väl nästan alltid lite bättre men så lite bättre att det inte är värt pengarna, gissar att det var lite ett undantagsfall eller alldeles för extremt med ditt tidigare system, btw. vad hade du för processor då?
AMD Duron, minns inte hur snabb den var...
2 Guest(s)