April 23, 2004
Nu ska jag hacka sönder mitt sunkiga GeForce FX5200 och skaffa ett nytt kort som verkligen är ett grafikkkort på riktigt. Men jag vill inte heller lägga halva lönen på det så maxpris bör väl ligga på 2000 kronor.
Det enda spelet jag spelar är egentligen World Of Warcraft och har tröttnart på en FPS på 15-20 och 800 x 600 i upplösning. Datorn jag har är en följande:
Dell Dimension 8300
P4 3.0 Ghz
512 ram
80 gb hårddisk.
antar att det är AGP man ska satsa på då jag inte har PCI-express (tror jag)
Självklart vill jag ju också kunna ha TV´n inkopplad på kortet o se på film samtidigt som jag surfar på datorn.
Ni proffs har väl säkert en massa förslag på bra grejjer..
April 23, 2004
LuckyLuke wrote: Jag tippar på att ett GeForce 6600GT 256MB skulle göra kanon i din dator. Du lär kunna höja inställningarna i spelet men fps bli nog den samma mest för att de ofta är större ytor som man ser och de blir svårt för grafikkortet att hålla hög fps.
Ok, det verkar ju som ett bra kort, men om man vill gå upp ett snäpp till i pris? Så man verkligen kan höja FPS´n lite, vad ska man titta på då?
March 6, 2005
March 15, 2002
Tindy wrote: [quote=MoNsTeR]Presterar generellt sett bättre än ett 6800 Ultra.
Inte direkt då.
Min polares X800XT-PE får 12.5' i 3dmark03, ett 6800Ultra slår det resultatet rätt hårt.
Vad spelar det för roll? 3dmark är inget spel och även om Geforce 6800 ultra presterar bättre i vissa spel så ligger det generellt sett aningens efter ett X800XT i prestanda.
1 Guest(s)