April 15, 2006
Sitter i skrivande stund och funderar över vilket grafikkort jag skall skaffa till min dator. Valet står mellan 7900GT och X1800XT 512Mb/X1900XT 512Mb. Saken är den att jag vet inte riktigt vilket som är att föredra med tanke på mitt system enligt nedan:
MSI K8N NEO4 PLATINUM
AMD64 3000+
2*512MB CORSAIR VALUE SELECT
LEADTEK 6600GT 128MB
SAMSUNG SPINPOINT 120Gb S-ATA
ANTEC TRUEPOWER 380W (MEDFÖLJDE MITT ANTEC SONATA CHASSIE)
och så har jag ett OCZ MODSTREAM 520W som ajg inte har skruvat i mitt chassi än. Vilket kort tycker ni vore det klokaste att skaffa i mitt fall? :blink:
April 12, 2006
Klokast? Det måste vara det billigaste kortet, med tanke på datorprylars andrahandsvärde 😉
Man får det man betalar för. Betalar du mer, får du ett bättre kort. Betalar du mindre får du ett sämre. Man får göra en kompromiss! Själv tycker jag det är roligt med att spela på höga upplösningar med mycket ögongodis, och då tycker jag det är värt de extra slantarna som ett bra kort kostar; x1900xt
February 12, 2003
Ptja, 7900GT är väl en hel del billigare än X1900XT och ska vara åtminstone nästan likvärdigt. Det är vad jag hade kört på, förutsatt att prisskillnaden var större än några få hundringar.
Köper du X1K måste du garanterat köpa nytt nätagg också, nånting du borde klara dig utan (borde!) om du köper 7900GT, då det drar rätt mycket mindre ström. 🙂
April 15, 2006
Mean Machine wrote: Ptja, 7900GT är väl en hel del billigare än X1900XT och ska vara åtminstone nästan likvärdigt. Det är vad jag hade kört på, förutsatt att prisskillnaden var större än några få hundringar.
Köper du X1K måste du garanterat köpa nytt nätagg också, nånting du borde klara dig utan (borde!) om du köper 7900GT, då det drar rätt mycket mindre ström. 🙂
Men angående x1900xt och nätaggregatet så borde väl mitt OCZ MODSTREAM klara av det utan problem? eller?
February 22, 2006
December 31, 2001
jontemad wrote: [quote=Mean Machine]Ptja, 7900GT är väl en hel del billigare än X1900XT och ska vara åtminstone nästan likvärdigt. Det är vad jag hade kört på, förutsatt att prisskillnaden var större än några få hundringar.
Men angående x1900xt och nätaggregatet så borde väl mitt OCZ MODSTREAM klara av det utan problem? eller?
Lyssna in på dem, kör själv med systemet nedan och allt är klockat till max och jag kör med ett aspire 500w agg.
Fungerar klockrent och har aldrig haft en enda låsning eller ombotning.
December 31, 2001
jontemad wrote: Får nog bli att köra Windows XP ett tag till :), liksom palla lägga ut flera tusen på Vista 😛
Vista ska ju komma någon gång under 2007 och sen är det säkerligen massa buggar så man går inte över direkt så det kan nog ta ett tag ska du se 😀
Ditt kort är gammal redan då 😛
3 Guest(s)