November 22, 2003
Då mitt integrerade ljudkort på mitt AN7 inte fungerar som jag vill så tänker jag köpa ett ljudkort. Dock har jag ingen aning om vilket, aldrig ens läst om ljudkort innan.
Har heller inte den bästa ekonomin så jag har inte flera tusenlappar att lägga på ljudkort och allt vad det heter.
Så det jag är ute efter är ett prisvärt ljudkort. Jag har inga värsting-saker att koppla in heller, något gammalt 2.1-system ifrån Logitech är allt jag har.
Sen undrar jag också ifall jag fortfarande kan koppla in front-utgångarna på chassit på ljudkortet jag köper?
August 16, 2003
Creative något skulle jag satsa på, bra jämn kvalité stödjs av allt till skillnad från uppstickare, gå in på någon sida där dom säljer ljudkort exempelvis Webhalen, titta på ljudkorten, låt behov/plånbok bestämma
ang front-utgångarna så beror det nog på vad det är för sladdar som går till frånten, om det är 3.5mm så ska det nog gå att lösa, men om det är någon kontakt som är avsedd för att stoppas i en skumm kontakt på moderkortet så kan det ju bli svårt
August 30, 2005
Finns inte mycket att välja på om du spelar mycket. Creative är de enda kort som stödjer mer än EAX2 (eller om det är 3). Creative har också de bästa PCI ljudkorten gällande ljudkvalitet, med viss konkurrens av M-Audio Revolution gällande musik.
Jag begriper allvarligt talat inte att folk kan lägga flera tusen på ett grafikkort och sen blir snålare än Joakim von Anka när de ska köpa ljudkort. Är dock kostnaden en viktig ingridiens i valet kan du få ett bulk Creative Audio 2ZS för ca 600kr.
August 16, 2003
rico01, sant. ett grafikkort håller 1-2 år kanske, men ett ljudkort håller 5 utan problem.
jag ser det som att du har 3 alternativ.
antingen så köper du ett halvdåligt ljudkort för 2-300kr elller ett Creative Audio 2ZS för ca 600kr
eller kanske billigaste i X-Fi serien för 900kr elelr vad den nu kostar, sen kan man ju gå ännu högre, men det är dina krav som ska avgöra.
dom billigaste har kanske inte samma ljudkvalité och saknar funktioner som gör spelupplevelsen större och avlastar processorn, EAX Advanced HD är ju inte helt fel på ett ljudkort
November 22, 2003
Jag har inga krav som helst på ljudkort, bara jag slipper störningarna jag har på mitt integrerade.
Hade jag haft råd så hade jag gott och väl kunnat köpa ett ljudkort för flera tusen bara jag anser att det är värt det. Men nu behöver jag ett ljudkort snabbt och har inte ett pengaträd där jag kan plocka pengar.
Power-Dvd har man juh inte sen innan på flera skivor som följt med dvd-brännare m.m. 😉
Ska se om jag hittar någont matnyttigt om Creative´s ljudkort på internet.
1 Guest(s)