April 27, 2002
Tjenare!
Bor i en lägenhet som liknar ett inrett chassi...kablage,burkar,skärmar och bös överallt...håller på att kränga av en del. Tänkte också skaffa lcd-tv, tft-skärm, mindre skrivbord etc och letar efter ett sjysst mATX-kompatibelt chassi.
Har inga über-grejjer(amd 64 3000+, raptordisk, 512mb minne och lite bjäffs, men något som inte ser ut som ett rymdskepp med massa techno-neon och grejjer vore intressant. Någon som kan tipsa om ett bra sådant, behöver egentligen bara ha plats för en dvd-spelare och 2-3 hårddiskar.
Hade ett MSI MEGA 180 förut, men det var för mkt bling bling och prylar för min del.
Sen vilket mATX-moderkort det kommer bli är väl en annan fråga.
Tacksam för svar.
Mvh
Christopher
October 13, 2001
sitter här o funderar på att uppgradera mig till A64 o sälja min barton.. och då går jag till mATX, för jag vill ha en liten o tyst dator 🙂
Lådan jag funderar på är Antec Aria.. eller det är den som är mest intressant för mig.
January 21, 2005
Ska det ligga i tv-hyllan eller duger det med ett stående?
som stående skulle jag rekommendera 3R system 201
Som liggande:
Alla modeller finns hos Gtek!
//Fluffy
July 4, 2005
När det häller skärm, om du ska ha TVn och skärmen nära varandra så inhandla en TFT med inbyggd TV-tuner, dock ger de sällan extremt bra bild både som monitor och TV, jag har beställt en Samsung 910mp 8ms med inbyggd TV-tuner, har läst en hel del recesioner och den ska vara utmärkt som monitor och helt okej som TV.
Ett annart allternativ är att köpa en bra TFT och ett tv-kort det finns kort som är helt okej för omkring 500-600kr
2 Guest(s)