December 20, 2000
Som Iceman säger så kan det bli buggar med Abit. Har själv märkt det då jag testat de flesta Abit kort. Oftast går det dock lösa med uppdatering av bios.
Men en sak som är klar är att Abit rockar så grymt med tweakinställningar så jag rekommenderar Abit till den vane som vill köra Ferrari och den som vill köra Volvo köper Asus.
June 8, 2001
Behöver du inte Raid så stunta åtminstone i Abiten, och köp en Soltek Kav 75 istället, för 1400.
Allt har fungerat perfekt!
Men eftersom valet står emallan Abit o Asus så skulle jag helt klart välja Asus över Abiten...
[ Detta Inlägg ändrades av: Kaleid den 2001-07-30 00:07 ]
June 7, 2001
Modekort?
Jag vet inte om det är mode med KT133A + RAID fortfarande. Det var det tidigare i år i alla fall när jag skaffade mitt ASUS. Har funkat helt klanderfritt men jag har hört elaka rykten som har sitt ursprung hos Abit att ASUSkorten skulle ha billiga spänningsregulatorer som gör det tveksamt om de kan köra Palomino-Athlonar.
For what it's worth. Det kan ju vara bara FUD men jag skulle nog ta ett Abit ändå.
FUD = Fear, Uncertainty and Doubt. Gammal beprövad teknik för att sätta krokben för konkurrenterna. Härrör från IBM på 70-80-talet som när DEC började dra ifrån gick ut med en kampanj "Ingen har någonsin fått sparken för att de köpte en IBM" och insinuerade en massa saker. Typ "Vi säger inte att DEC är dåliga, men hur SÄKER är du om du köper dem? Nej, stanna du tryggt med oss. Vi må vara långsamma men vi är i alla fall inte suspekta."
Om jag hört rätt.
July 31, 2001
Nja...
Ett bättre socket-A moderkort är:
ABit KG-7 RAID!
[Image Can Not Be Found]
Mkt snabbare än KT7:an, 4 DIMM sockets med upp till 4 Mb DDR, 4 IDE-kanaler och RAID!!
Dessutom inga fåniga ISA-platser som t.ex
KT7A, 6 PCI + AGP rockar.
Dock inte sett det testat med Palomino-coren
än.
/XON
July 13, 2001
Och så har man kört fast i datorköpsgrejen igen:) Börjar nästan fundera på att köpa ett färdigbyggt system.....:grin: Nästan inte
Nån som kan komma med förslag här?
Är osäker på fläktar och så till denna, samt moderkort/cpu.. samt nästan allt annat med :hrm:
Chieftec Scorpio Super MidiTower 300W
Pioneer DVD 106S 16X DVD/40X
Point Of View GeForce2 GTS PRO 32Mb DDR TV-out
IBM Deskstar 60GXP 60.0Gb
Noname 256Mb DDR PC2100
ASUS A7M266 AMD761
AMD Athlon Thunderbird 1333MHz med en GlobalWin FOP32-1 fläkt, eller nåt liknande
Ska man kanske också satsa på RAID? är det värt det? kommer nog inte att göra det.. men finns det något bra kort med ddr support för det?
ok... Tid nog för kommentarer!
[ Detta Inlägg ändrades av: Orphy den 2001-08-03 20:17 ]
July 13, 2001
July 31, 2001
Buggar bah, det finns alltid folk som
får problem med allt möjligt:-)
Men,, du kan ju inte köpa en Thunderbird nu?!!? Vänta några veckor (typ 4-5) på Palomino, som kräver 20% mindre kylning för samma klockfrekvens och har SSE, thermal diode och annat gojs. Eller så köp en T-bird som sänks i pris då.
/Xon
July 13, 2001
2 Guest(s)