August 1, 2006
Vilket nätaggregat rek du till nedanstående system? Får ej kosta över 1200:-, måste klara ett 1900XT som kommer klockas till XTX samt E6600 som jag kommer dra upp ganska rejält.
Fått rådet att Enermax Liberty 500W och Fortron Source Epsilon 600W är bra. Lämnar 32 resp 44 A.
Intel Core 2 Duo E6600
Asus P5W DH Deluxe I975X
PowerColor Radeon X1900XT
Corsair TWIN2X 6400 DDR2 2048MB
Seagate Barracuda 7200.10 320GB
samt sedvanliga komponenter så som tex DVD-brännare och extrautrustning så som Zalman VF900-Cu & Scythe Ninja Plus.
December 7, 2003
http://www.sweclockers.com/art.....php?id=570
Där kan du nog få ett tips.
May 2, 2006
Har själv ett Cooltek 600W (Bäst i Test, enligt Sweclockers) som bl a driver en X2 4400+@2.6GHz och ett X1900XTX i 690/800. Tyst, svalt och hur stabilt som helst. Du kan utan vidare köra Crossfire med ATIs värsting med det nätagget.
December 14, 2005
Här har du ännu ett förslag på ett lite okänt men mycket bra nätagg som tillverkas i Danmark.
http://www.shg.biz/link.asp?go.....enr=820184
http://www.chill-innovation.co.....-specs.asp
Kostar bara 827:- på SHG. Har inte löstagbara kablar. Det är billigare än konkurenterna eftersom märket inte är så känt. De få tester det har varit med i har dock gett det bra betyg. Mycket mycket tysta vet jag av egen erfarenhet då jag har 450 watts lillebrorsan.
August 1, 2006
Sweclockers fick fick låna testutrustningen till det testet av Komplett.se samt att Komplett.se fick hjälpa till med några saker så speciellt avancerade är dom inte på Sweclockers även fast dom vill få en att tro det. Visst finns det extremt kunniga personer där men behöver man hjälp att ställa in en multimeter så skall man kanske inte hålla på att testa nätaggregat.
Nätaggregaten är inte heller testade under samma förhållanden. Vissa vid 25C och vissa vid 28C och skall man vara seriös så skriver man det i testet för gradantalet gör sitt.
En annan sak är att inte mäta alla linor, ta tex Cooltek 600...vad är svårare fär nätaggregatet, att driva 2 st 12-volts linor fullt ut eller att driva 4 st?
Ang shg.biz - oseriöst, läst många saker om det "företaget".
Chill Innovation - säljer sk*t rakt ut sagt.
Ursäkta mitt dåliga humör men grannen min har fått tillökning och ungen har skrikit nonstop dom senaste två dagarna - tur att man skall på semester snart 😉
December 14, 2005
Willy Wonka wrote: Sweclockers fick fick låna testutrustningen till det testet av Komplett.se samt att Komplett.se fick hjälpa till med några saker så speciellt avancerade är dom inte på Sweclockers även fast dom vill få en att tro det. Visst finns det extremt kunniga personer där men behöver man hjälp att ställa in en multimeter så skall man kanske inte hålla på att testa nätaggregat.
Nätaggregaten är inte heller testade under samma förhållanden. Vissa vid 25C och vissa vid 28C och skall man vara seriös så skriver man det i testet för gradantalet gör sitt.
En annan sak är att inte mäta alla linor, ta tex Cooltek 600...vad är svårare fär nätaggregatet, att driva 2 st 12-volts linor fullt ut eller att driva 4 st?
Chill Innovation - säljer sk*t rakt ut sagt.
Ang shg.biz - oseriöst, läst många saker om det "företaget".
Ursäkta mitt dåliga humör men grannen min har fått tillökning och ungen har skrikit nonstop dom senaste två dagarna - tur att man skall på semester snart 😉
Angående SHG så har jag handlat där och allt har funkat perfekt. Enda nackdelen är att RMA tar några dagar längre eftersom varan ska skickas vidare till Danmark.
Angående Chill så undrar jag om du har haft ett själv innan du uttalar dig. Mitt funkar perfekt och låter nada. Jag har gjort ordentliga undersökningar innan jag köpte det och fann att Chill är prisvärdast i Sverige. Detsamma gäller tex firman Pyrotech som är kända för tysta datorer som ochså har valt Chill som huvudleverantör av nätagg.
August 1, 2006
Niklas Brandin wrote:
Angående SHG så har jag handlat där och allt har funkat perfekt. Enda nackdelen är att RMA tar några dagar längre eftersom varan ska skickas vidare till Danmark.
Angående Chill så undrar jag om du har haft ett själv innan du uttalar dig. Mitt funkar perfekt och låter nada. Jag har gjort ordentliga undersökningar innan jag köpte det och fann att Chill är prisvärdast i Sverige. Detsamma gäller tex firman Pyrotech som är kända för tysta datorer som ochså har valt Chill som huvudleverantör av nätagg.
Finns mycket tråkigt att läsa om det "företaget" så jag väljer att inte handla av dom då jag inte vill beblande mig med oseriöst folk.
CI är helt värdelösa, köp en billig multimeter och mät så ser du med egna ögon.
January 26, 2005
August 1, 2006
MrMajestic wrote: [quote=Willy Wonka][quote=MrMajestic][quote=Willy Wonka][quote=MrMajestic]Va?
E6600!?
Ja, det sitter en sån min rigg. Vad är det för konstigt med det?
Den har inte släppts ännu...
Öh, bäst du talar om det för Intel då, för dom har nog missat det.
Den kommer i början/mitten av augusti. Kolla bara alla nätbutiker...
Har du nu mirakulöst fått en av högre makter en så släng upp en ORB - 3DMark05/06 och överbevisa mig annars...ren BS!
Edit: Såg att du skrev: "Det blir nog bra skall du se" men det inlägget tog du visst bort.
En lögnare är var du är så snälla håll dig borta från mig tack!
1 Guest(s)