December 30, 2006
Hej jag har en fråga angående RAM-minnen.
Om jag som spelar mycket ska köpa minne till min dator krävs det då att man har stor lagringskapacitet (2048 MB) eller en snabb minneshastighet?
Jag vet att jag borde ta minnen med 2048 MB lagringskapacitet och 800 MHz minneshastighet men det blir lite för dyrt för mig pga min låga budget. Ska jag gå efter lagringskapaciteten eller minneshastigheten??
Mycket tacksam för snabba svar skulle helst ha beställt delarna den här helgen men jag får nöja mig med att jag beställer nästa helg istället.
Skriv också vilket märke ni rekomenderar.
MVH / Krille
May 23, 2006
OK. För att utveckla det hela. Väljer du mellan 1GB riktiga minnen eller 2GB bajs, så föredrar datorn det första. Väljer du mellan 512MB riktigt eller 1GB piss, så föredrar datorn det senare. iaf vid spel.
Det är stor skillnad att spela på 533MHz och mina som går i 900MHz. I windows miljö så märker du inte så mycket. Skillnaden dyker upp vid uppstarten och vid spelande. Bandbreddsskillnaden gör allt.
November 1, 2006
Så sant som det är sagt, formulerade kanske svaret lite dåligt men det jag menade var att det är bäst att först möta minneskraven och sedan beroende påhur mycket guld man har i pungen avgöra hur snabba minnen man vill ha. Klart att det gör en viss skillnad, men efter vad jag sett, hört och läst så ska det inte vara många fps det slår på.
Dessutom så tror jag nog att du kan hålla med om att Corsairs Value Select är ett bra val för de som har en begränsad budget och inte känner för att lägga ut pengar på ett par Dominator-minnen.
May 23, 2006
Contiz wrote: Så sant som det är sagt, formulerade kanske svaret lite dåligt men det jag menade var att det är bäst att först möta minneskraven och sedan beroende påhur mycket guld man har i pungen avgöra hur snabba minnen man vill ha. Klart att det gör en viss skillnad, men efter vad jag sett, hört och läst så ska det inte vara många fps det slår på.
Dessutom så tror jag nog att du kan hålla med om att Corsairs Value Select är ett bra val för de som har en begränsad budget och inte känner för att lägga ut pengar på ett par Dominator-minnen.
Normalt sett hade jag hållt med. Men efter denna helg då jag fått inkompatibilitetsproblem med ett par corsairminnen och ett gigabyte ds4, så måste jag säga nej. Köp team eller crucial för bästa kompatibilitet
2 Guest(s)