July 14, 2003
Tja!
Jag är ute efter ett RAM som går att överklocka en del med, behöver inte klara extrem överklockning, men vore väl nice om dom klara av ca 250fsb! Ska man satsa på PC3200 eller PC3500 eller rentav PC4000? Sen undrar jag även vilket märke/modell ni rekommenderar? Jag kommer hjärna undan så billigt som möjligt... Just det, det ska vara 512MB stickor minst.
June 26, 2005
June 26, 2005
September 12, 2005
spontant tycker jag att du skall kolla på det här testet http://www.sweclockers.com/htm.....php?page=1 🙂 utöver det är det bara att söka, det mest står att finna 😉 Jag tycker dock att mer RAM är bättre än snabbare... Så mycket vinst är det inte i att klocka minnen, är minst lika mycket, oftast mer, att vinna i att klocka processorn - vilket du kan göra asynkront på ditt system ^^ 2Gb minne ÄR mumma
July 14, 2003
Tack för länken, jag är lite dålig/lat på att leta efter tester 🙂 Jag sitter med PC2700 DDR nu sen gamla datorn (uppgraderat mobo+cpu+gfx) men jag känner att det är dags att skaffa 1gb minne och då tänkte jag att jag lika gärna kan skaffa ett bättre och sälja mitt gamla!
har även kollat nu och mitt AV8 ger max 2,8V till minnena...fast kanske går att höja mer om man uppdaterar BIOS!
September 12, 2005
optimuz wrote: Tack för länken, jag är lite dålig/lat på att leta efter tester 🙂 Jag sitter med PC2700 DDR nu sen gamla datorn (uppgraderat mobo+cpu+gfx) men jag känner att det är dags att skaffa 1gb minne och då tänkte jag att jag lika gärna kan skaffa ett bättre och sälja mitt gamla!
har även kollat nu och mitt AV8 ger max 2,8V till minnena...fast kanske går att höja mer om man uppdaterar BIOS!
Ny hårdvara luktar gott! 🙂 Köp PC*såhögtdetgår* då 😛 Eller satsa på att ha mycket ram istället för snabbt 🙂 Jag brukar ibland glömma bort att jag har ett spel igång och starta ett annat utan att märka det... ^^ fixa xp 64 också (om du inte kör linux dvs), bara det är en grym prestandavinst 🙂 Allt 32bit funkar på det
July 14, 2003
Vad jag har sett så tjänar man inte mycket på XP64, men det kanske inte stämmer? 🙂 Jag har iaf beställt 2x TwinMos Speed Premium BH-5 PC3200...Dom var så billiga så jag kunde inte rättfärda att köpa dyrare minnen bara för att dom kanske klockar lite bättre 🙂 Tack för alla svar!
Eller, nån kan ju svara på XP64 innan tråden sen kan få dö ut!
September 12, 2005
Alltså... det är en liten vinst i de flesta avséenden, men det är det där "lilla-extra" snabbare 🙂 Att använda apps normalt i windows är en fröjd! Så är de få program som kommit i "äkta" 64bit utförande helt klockrena. Far Cry är faktiskt väldigt mycket snyggare med 64bit patchen 🙂 Same goes for Chronicles of Riddick 😀
September 12, 2005
September 12, 2005
Alltså, många är i beta men jag har inte stött på någon med några egentliga problem 😀 Windows hittade t.o.m. marvel kretsen! (den ena av mina två integrerade gigabitnätverkskretsar) En glad överaskning då jag självklart glömde att tanka nforce drivisar innan jag formaterade etc 😛
2 Guest(s)