July 14, 2003
S754 är redan nerlagt, det är S939 du ska ha...Även om man inte direkt kan kalla det framtidssäkert då AMD kommer med en ny sockel kallad M2 om jag inte minns helt fel om inte alltför länge...Men dom kommer iaf att tillverka processorer (dom kommer även va billigare) till S939 längre fram i tiden... Dom har även högre prestanda!
http://buggy.no-ip.com/ för bästa priser... gl hf!
May 1, 2005
optimuz wrote: S754 är redan nerlagt, det är S939 du ska ha...Även om man inte direkt kan kalla det framtidssäkert då AMD kommer med en ny sockel kallad M2 om jag inte minns helt fel om inte alltför länge...Men dom kommer iaf att tillverka processorer (dom kommer även va billigare) till S939 längre fram i tiden... Dom har även högre prestanda!
http://buggy.no-ip.com/ för bästa priser... gl hf!
😮 När las det ner? Jo, asså jag har hört om att det skulle läggas ner, men fick inte reda på när de skulle hända..
May 1, 2005
optimuz wrote: Så vitt jag vet började det läggas ner när dom släppte S939, varför skulle dom annars släppa en ny sockel om dom ändå tänkte köra vidare på S754?
För att kanske s754 skulle vara budgetalternativ. Men isf skulle man nog gjort budgetprollar till s939 istället, så du har nog rätt 🙂
April 29, 2004
Om du ska även byta ut ditt nuvarande grafikkort så skulle jag satsa på S939 med PCI-e och ett PCI-e graffe.
Om du ska behålla ditt graffe är du låst till AGP, visserligen finns det en del AGP-moderkort till S939 men om du kör single-core så tjänar du inte enormt i prestanda på S939 jämfört med S754.
De två största skillanderna mellan S939 är:
1. AMD X2 finns bara för S939
2. Man kan köra med fler än 2 minnesmoduler på S939 utan att behöva offra prestanda (gäller de nya modellerna av S939-prollarna (s.k. Venice-steppingen) som kan köra upp till 4 stickor med DDR400 och T1.
För övrigt så är ingen av dessa sockets 100% "framtidssäker", AMD ska nämligen introducera en ny socket, M2 inom en överskådlig framtid.
Personligen hade jag nog antingen köpt ett S939 PCI-e moderkort med AMD X2 3800 och ett PCI-e graffe (ATI 800XL(bra pris/prestanda) eller Geforce 7800GT(bra prestanda och ändå inte überdyrt)) eller tjacka ett billigt S754-moderkort med en billig S754 AMD64-prolle och behålla nuvarande graffet.
Så det hänger på vad du har råd med.
2 Guest(s)