May 18, 2006
Hejsan!
Jag har börjat fundera på vilket tv-in kort jag ska välja. Kom på att det skulle underlätta för kabeldragningen att ha ett 😀
Jag bor i ett Comhem- hus men har ingen box eller något sådant. Endast deras grundutbud och tre hål i väggen typ.
Har noll koll på ämnet men blir lite ställd när jag letar runt 🙂
USB eller pci spelar ingen roll tror jag
Mvh
Damodred
April 7, 2002
Håller inte riktigt med om att man kan köpa vilket analogt kort som helst... De billiga korten ger hyffsad bild så länge du bara kollar direkt på strömmen från kortet... men ska du spela in och kunna använda datorn samtidigt och kanske få en bra bild så bör du sattsa på ett HAUPPAUGE WINTV PVR-150, dessa kort har ett hårdvaruchip som encodar en mpeg2 ström vilket gör att datorn bara behöver spara den direkt på disk. istället för att behöva utföra all encoding själv.
HAUPPAUGE WINTV PVR-150
http://www.dustinhome.se/Dacsa.....5010080836
May 18, 2006
okay. låter intressant!
Jag har iofs bara tänkt kunna ha den igång och slötitta men så klart vill jag använda datorn samtidigt. Finns det några liknande kort som PVR-150 att jämföra med (båda dyrare och billigare)? Kortet i sig är helt klart intressant, men hur är det med stödet för Windows Server 2003? Nämligen det operativsystemet som kommer att användas
Tack på förhand!
Mvh
April 7, 2002
Hittade denna länken på google...
http://drivers.softpedia.com/g.....WHQL.shtml
Men kolla med hauppauge först... de borde ha någon mailaddress på sin sida.
October 28, 2004
Nu är tråden inte så särskilt gammal men det kan ändå hänt saker och ting på marknaden. Är det fortfarande detta kort som gäller?
Jag bor i flerfamiljshus och får 13 kanaler via antennuttaget. Jag vet inte riktigt hur det är upplagt, om det är någon central box eller antenn. Jag tänkte mig någon form av kort i datorn och sedan trådlös överföring mellan kortet och antennuttaget.
Någon som har en lösning på hur det skulle fungera? 🙂
Tack
EDIT: Någon som provat denna?
Speldatorn! VF1000SWA, Corsair HX520W, ASUS P5K- VM, Q6600, H2O 620, 4GB Corsair, XFX HD5830
2 Guest(s)