October 4, 2001
Jag har allvarliga planer på att köpa 2st SEAGATE CHEETAH X15 36LP 18.4GB ULTRA160 SCA 80-P. Detta ska ju vara den absolut snabbaste SCSi disken idag. Jag har tänkt att sätta upp 2st sånna i RAID 0. Nu undrar jag vad jag behöver för SCSI RAID kort för detta. Jag vill ha ett BRA kort.
mvh
Rickard
August 16, 2001
June 18, 2001
Tja, alla mina servers på jobbet (HP, IBM och DELL kör adaptec), dessutom har jag kört adaptec iallatider när det gällt upptid, fast om det är prestanda du är ute efter så förstår jag inte riktigt!
Varför lägga ner så onödigt mycke pengar när skillnaden idag är endast mätbar !?!?!
SCSI är jävligt överreklamerat nuförtiden.
Varför man kör SCSI idag på servrar är ju inte för prestandan utan för Upptiden då SCSI och RAID har utvecklats i bra många mer år än IDE & RAID.
Skulle hellre köpt 4 feta 120GB diskar från WD och Raidat dessa!!!!
May 29, 2001
On 2001-10-08 20:32, oxygenial wrote:
Tja, alla mina servers på jobbet (HP, IBM och DELL kör adaptec), dessutom har jag kört adaptec iallatider när det gällt upptid, fast om det är prestanda du är ute efter så förstår jag inte riktigt!Varför lägga ner så onödigt mycke pengar när skillnaden idag är endast mätbar !?!?!
SCSI är jävligt överreklamerat nuförtiden.
Varför man kör SCSI idag på servrar är ju inte för prestandan utan för Upptiden då SCSI och RAID har utvecklats i bra många mer år än IDE & RAID.Skulle hellre köpt 4 feta 120GB diskar från WD och Raidat dessa!!!!
hmmm, kör du en benchmark så kommer givetvis scsi systemet att prestera mer, pga att inte cpu belastas lika mycket när du flyttar data som det gör på ide och det är en bra skillnad, sen kan du ju fetglömma att hitta en 15k rpm ide disk, har hört talas om att det ska finnas 10k men har inte sett några
Är man ute efter det värsta så är det scsi som gäller och inget annat
2 Guest(s)