September 19, 2001
Nu kanske ni tror att jag är helt körd som skriver något om vinyl-spelare i moddnings-forumet, men det är så att jag undrar var man kan hitta en snygg gammal (helst paj) vinyl om man bor i Sthlms-trakten...
Har planer på att bygga in en dator i en sån för att använda som mp3-spelare tillsammans med en LCD och en IR-reciever...
Så om det är nån som sitter och ruvar på en sån är det bara att hojta till!
[ Detta Inlägg ändrades av: Skorge den 2001-12-16 19:24 ]
September 4, 2001
September 7, 2001
hmm. en fråga. vart i vinylspelaren ska du göra av datorn? det kan nog vara svårt att få tag in någon som är stor nog att passa.
min teori om ditt bygge: du ska imponera på dina vänner (som föraktar cd-skivor) och sedan få dom att tro att du också har börjat lyssna på vinyl (fast i själva verket så äger du bara 1 vinylskiva och lyssnar bara på mp3). om du nu bygger en mp3spelare förklädd till vinylspelare så är du därmed också häftig och får därför vara med i den häftiga bekantskapskretsen där alla häftiga lyssnar på vinyl och importerar 7or från usa.
hmm.. känn dig fri att rätta mig om jag har fel. detta är BARA en teori.
[ Detta Inlägg ändrades av: TheGeorgeEscape den 2001-12-16 18:11 ]
September 19, 2001
On 2001-12-16 18:07, TheGeorgeEscape wrote:
hmm. en fråga. vart i vinylspelaren ska du göra av datorn? det kan nog vara svårt att få tag in någon som är stor nog att passa.min teori om ditt bygge: du ska imponera på dina vänner (som föraktar cd-skivor) och sedan få dom att tro att du också har börjat lyssna på vinyl (fast i själva verket så äger du bara 1 vinylskiva och lyssnar bara på mp3). om du nu bygger en mp3spelare förklädd till vinylspelare så är du därmed också häftig och får därför vara med i den häftiga bekantskapskretsen där alla häftiga lyssnar på vinyl och importerar 7or från usa.
hmm.. känn dig fri att rätta mig om jag har fel. detta är BARA en teori.
[ Detta Inlägg ändrades av: TheGeorgeEscape den 2001-12-16 18:11 ]
Jag har mätt och den vinylspelaren jag använder nu är det inga problem att trycka i en dator i... för övrigt har jag en liten trave med vinyl:er och mitt bygge är mer en hyllning till vinylen...
Förövrigt så uppfyller den ju en viss funktion också.. jag kan ha en dator i min stereobänk som går dygnet runt och knappt låter ett skvatt. Jag kan ju med denna lilla uppfinning också streama musik från nätet och ha en stor samling låtar hemma över nätverket också. DESSUTOM ÄR DET KUL ATT BYGGA!
Jag har ingen nytta av en "Lan-väska" så det här känns vettigare för min del...
September 4, 2001
August 9, 2001
eller så kan man skaffa en lcd med keypad för att styra winamp, t.ex en sån här:
http://www.matrixorbital.com/p.....vk202a.htm
sen får man antingen skriva ett program till LCDn som styr winamp vilket är väldigt lätt om man har lite programmeringskunskaper eller använda ett befintligt sådant.
September 19, 2001
On 2001-12-20 10:48, Ghoast wrote:
eller så kan man skaffa en lcd med keypad för att styra winamp, t.ex en sån här:
http://www.matrixorbital.com/p.....vk202a.htmsen får man antingen skriva ett program till LCDn som styr winamp vilket är väldigt lätt om man har lite programmeringskunskaper eller använda ett befintligt sådant.
Det vore ju coolast!
2 Guest(s)