October 5, 2001
Jag åkte på ett virus vid namn Demiurg.16354 och rensade det med senaste uppdateringen av Norton AV Corp. Edt. vilket gick utan störningar på allt utom Rundll32-filen, vilken inte heller kan sättas i karantän. Detta leder till att viruset installerar om sig själv vid varje omstart.
Som någorlunda datornovis vet jag inte vad som händer om jag själv tar bort denna fil, men jag misstänker att operativsystemet inte kommer att vilja starta problemfritt.
Så till mina frågor: Vad gör egentligen Rundll32.exe och har någon något förslag på vad att göra?
April 10, 2001
Well..Kan inte förklara exact vad den filen gör, Men har för mig att den är nödvändig för att kunna dra igång 32bitsapplicationer på datorn.. Men det är inte det viktiga här. Du bör helt enkelt skaffa en kopia av filen från en vän, tanka från nätet eller liknande.. Sen raderar du din infekterade och kopierar in den du har tagit utifrån. detta skall fungera. har själv gjort liknande i andra sammanhang..
Måhända kanske nån säger att det inte är tillåtet att sprida MS-filer utan licens, men jag antar att du har din version ärlig så det skall inte vara nått problem..
1 Guest(s)