Virus på mp3:n.....hur får jag bort det ??|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Virus på mp3:n.....hur får jag bort det ??
jry
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 5
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 10, 2005 - 6:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Hejsan...jag har fått virus på min mp3 spelare.....det går inte göra någonting inne på "den här datorn" med mp3:n för då hänger sig bara datorn....nån som har nått förslag på hur jag ska kunna formatera den ??

Cirap
Member
Medlem
Forum Posts: 4230
918893
July 10, 2005 - 7:06 pm
sp_Permalink sp_Print

felsäkert läge?

jry
Medlem
918898
July 10, 2005 - 7:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Xenomorphed wrote: felsäkert läge?

Såg nu att jag har I/O fel på mp3:n ....hur kan man fixa det ??

Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
918905
July 10, 2005 - 7:20 pm
sp_Permalink sp_Print

jry; det har jag också hmm, du säger virus?
är du säker på att det är virus?

jag skulle sälja min mp3 spelar för ca 2 månader sedan, snuben som skulle köpa den hade med sig en skiva med mp3 filer som han ville kopiera, sen så sa han att den inte funkade... det gjorde den inte heller.

och jag hade ingen virusscan vid tillfället för kopieringen, jag trodde att det var själva mp3 spelaren som var paj, men är nu osäker, pappa har typ tappat bort kvittot, ingen mening att få något i julklapp då man ändå tvingas att själv köpa helt nya grejer

edit: tror att jag har hela mappen med mp3 filer kvar, den är scannad men inget virus hittat, den ser helt okej ut, kanske är hårdvaran i alla fall?

jry
Medlem
918907
July 10, 2005 - 7:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Poontus wrote: jry; det har jag också hmm, du säger virus?
är du säker på att det är virus?

jag skulle sälja min mp3 spelar för ca 2 månader sedan, snuben som skulle köpa den hade med sig en skiva med mp3 filer som han ville kopiera, sen så sa han att den inte funkade... det gjorde den inte heller.

och jag hade ingen virusscan vid tillfället för kopieringen, jag trodde att det var själva mp3 spelaren som var paj, men är nu osäker, pappa har typ tappat bort kvittot, ingen mening att få något i julklapp då man ändå tvingas att själv köpa helt nya grejer

Denna mp3:n satt i en dator som var smittad med Ett "mask" virus och mitt norton antivirus hittade även sånt virus på mp3:n ....men I/O felet verkar vara hyffsat vanligt =S

Poontus
Member
Medlem
918959
July 10, 2005 - 9:09 pm
sp_Permalink sp_Print

om det är hyfsat vanligt då borde det vara hyfsat enkelt att få ett svar på hur man fixar det om det nu går.
jag har inte sökt men ska nu göra det.

Google är din vänn osv.

edit: hittar bara dom som har problemet ingen lösning

Fruitys
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 77
919285
July 11, 2005 - 4:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Omg! Har ALDRIG hört talas om att ha virus i en Mp3 spelare wink wink

frisk
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1511
919822
July 12, 2005 - 7:46 pm
sp_Permalink sp_Print

har du använt säker borttagning av enheten när du ryckt ur den? har kompisar som fått problem med MUVO-spelarna när de ej kopplat från först..
funkar inte menyerna på spelaren alls? borde väl gå att formatera kortet?

Poontus
Member
Medlem
919903
July 12, 2005 - 9:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Frisk wrote: har du använt säker borttagning av enheten när du ryckt ur den? har kompisar som fått problem med MUVO-spelarna när de ej kopplat från först..

min muvo, den har ingen display = inga menyer (muvo (1) 256MB)
när man startar den så lyser dioden bara rött, den vägrar spela upp något, man kan inte öppna/utforska enheten då det bara inte går att komma åt den när man trycker på den, jag har försökt formatera den i cmd, jag var för några dagar sedan inne på Creatives hämsida och laddade ner något formateringsverktyg, men allt i programmet är gråmarkerat = kan inte göra något.

säker borttagning? asså vad innebär det egentligen?
plug and play osv, snabbt i med sladden snabbt ur, om man ska larva sig med säker borttagning så kan man ju får hålla på 30 sekunder extra per gång ibland, men på min nya muvo (TX 512MB) som är är jävligt rädd om plågar jag mig själv med säker borttagning

frisk
Kommer du hit ofta?
Medlem
920333
July 13, 2005 - 8:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Poontus wrote: [quote=Frisk]har du använt säker borttagning av enheten när du ryckt ur den? har kompisar som fått problem med MUVO-spelarna när de ej kopplat från först..

min muvo, den har ingen display = inga menyer (muvo (1) 256MB)
när man startar den så lyser dioden bara rött, den vägrar spela upp något, man kan inte öppna/utforska enheten då det bara inte går att komma åt den när man trycker på den, jag har försökt formatera den i cmd, jag var för några dagar sedan inne på Creatives hämsida och laddade ner något formateringsverktyg, men allt i programmet är gråmarkerat = kan inte göra något.

säker borttagning? asså vad innebär det egentligen?
plug and play osv, snabbt i med sladden snabbt ur, om man ska larva sig med säker borttagning så kan man ju får hålla på 30 sekunder extra per gång ibland, men på min nya muvo (TX 512MB) som är är jävligt rädd om plågar jag mig själv med säker borttagning

Ok, men borde väl gå formatera på något sätt? inget knapp-komando för det eller något? verkar lite konstigt.

Vet inte riktigt, det stänger all komunikaiton till enheten, tror jag, vet att det tar en halv evighet, men det gör att Muvorna funkar även efter man laddat upp musik, vilket de tydligen inte alltid gör annars.
Speciellt viktigt är det på portabla hårddiskar, om jag fattat det rätt, om man har skriv-cache på...

Vet inte, men iaf jag byter inte låtar på MP3-spelaren sådär överdrivet ofta, kan spendera dessa extrasekunder på att få det garanterat rätt. Vad som dock är riktigt jobbigt är med minneskortläsare, då den stänger av strömmen till USB-kontakten när man tar bort, måste då rycka ur och sätta i läsaren igen, om man nu orkar göra som man bör.

Poontus
Member
Medlem
920367
July 13, 2005 - 10:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Frisk wrote:
Ok, men borde väl gå formatera på något sätt? inget knapp-komando för det eller något? verkar lite konstigt.

Vet inte riktigt, det stänger all komunikaiton till enheten, tror jag, vet att det tar en halv evighet, men det gör att Muvorna funkar även efter man laddat upp musik, vilket de tydligen inte alltid gör annars.
Speciellt viktigt är det på portabla hårddiskar, om jag fattat det rätt, om man har skriv-cache på...

Vet inte, men iaf jag byter inte låtar på MP3-spelaren sådär överdrivet ofta, kan spendera dessa extrasekunder på att få det garanterat rätt. Vad som dock är riktigt jobbigt är med minneskortläsare, då den stänger av strömmen till USB-kontakten när man tar bort, måste då rycka ur och sätta i läsaren igen, om man nu orkar göra som man bör.

jag skulle i så fall vilja veta hur man gör 😀

faktum är att jag inte har vetat vad säker borttagning har inneburit och jag har inte vetat att om man inte gör det så är det en "osäkerborttagning" efter att det blev fel på min och jag hörde en kompis snacka om säker borttagning blev jag orolig att det stod om säker borttagning i manualen/kartongen och att dom då i så fall kunde säga att du har inte följt anvisningarna, vi ger dig ingen ny, du kan hänga den i granen. men det står inte ett ända ord om det, jag tycker att det är lite underligt...

vet inte om jag skrev det förut men denna spelare var en julklapp från pappa, och pappa har kvittot, men han vet inte var, det har gått 2 månader och jag har fortfarande inte fått något kvitto, jag är ganskaså sur på honom, vad är meningen med att få något i julklapp som pajar direkt och man kan inte byta så att man själv måste köpa en helt ny.

frisk
Kommer du hit ofta?
Medlem
921039
July 15, 2005 - 2:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Poontus wrote: [quote=Frisk] Ok, men borde väl gå formatera på något sätt? inget knapp-komando för det eller något? verkar lite konstigt.

jag skulle i så fall vilja veta hur man gör 😀

faktum är att jag inte har vetat vad säker borttagning har inneburit och jag har inte vetat att om man inte gör det så är det en "osäkerborttagning" efter att det blev fel på min och jag hörde en kompis snacka om säker borttagning blev jag orolig att det stod om säker borttagning i manualen/kartongen och att dom då i så fall kunde säga att du har inte följt anvisningarna, vi ger dig ingen ny, du kan hänga den i granen. men det står inte ett ända ord om det, jag tycker att det är lite underligt...

vet inte om jag skrev det förut men denna spelare var en julklapp från pappa, och pappa har kvittot, men han vet inte var, det har gått 2 månader och jag har fortfarande inte fått något kvitto, jag är ganskaså sur på honom, vad är meningen med att få något i julklapp som pajar direkt och man kan inte byta så att man själv måste köpa en helt ny.

Beror på operativsystem, kör du nyare version av 2K eller XP, eller 2003 server, får du upp en sak nere vid klockan där det står säker borttagning så fort du pluggar i nåt, i 9x vet jag inte om det står något, tror ej det... se bara till att inte läsa från enheten när du pluggar ur den ska d nog inte va nån risk (ha nåt program som läser från den, eller kopiera nåt, eller har en utforksare öppen mot enheten. Tror dock inte riskerna är så stora.

Poontus
Member
Medlem
921276
July 15, 2005 - 10:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Frisk wrote:
Beror på operativsystem, kör du nyare version av 2K eller XP, eller 2003 server, får du upp en sak nere vid klockan där det står säker borttagning så fort du pluggar i nåt, i 9x vet jag inte om det står något, tror ej det... se bara till att inte läsa från enheten när du pluggar ur den ska d nog inte va nån risk (ha nåt program som läser från den, eller kopiera nåt, eller har en utforksare öppen mot enheten. Tror dock inte riskerna är så stora.

jaja, att det är vid klockan vet jag, men att det i medföljande dokumentation inte står något om det...

när min pajade, då var det inte jag som höll på med den.... så jag vet inte exakt hur det gick till, ifall han spelade upp med media player från den eller hur det var

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
922737
July 18, 2005 - 10:08 pm
sp_Permalink sp_Print

ska nog gå att formatera skiten, tror jag. Finns nog program på nätet man använder till att formatera mp3-spelare med.

Poontus
Member
Medlem
922761
July 18, 2005 - 11:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Extatic wrote: ska nog gå att formatera skiten, tror jag. Finns nog program på nätet man använder till att formatera mp3-spelare med.

tankade hem Creatives eget formateringes verktyg, men det går inte att formatera den för att alla fält och knappar är gråmarkerade

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 64
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL