February 14, 2007
Hej.
Har kört Vista 64-bit nu i 1 dag typ, men OS:et hittar ej min 3:e hårddisk. Den hittar min primära (en raptor) och min andra samsung disk, men inte min 3:e samsung disk. Det konstiga är att hårddisken faktiskt hittas i Enhetshanterarern och det står att den har senaste drivrutiner och är aktiverad, men jag kommer ju inte åt den ? :S
Vad kan då vara problemet ?
Tack på förhand.
EDIT: Kan även tillägga att när jag går in i Datorhantering så hittar den hårddisken men det står att den är Offline, och när jag ska trycka på "konvertera till standarddisk" så står det "All data kommer gå förlorad om du gör detta", och det vill jag ju inte eftersom det är viktiga saker där.
August 7, 2003
Annars kan du öppna disken med en hex-editor och se vad som står på rad 01C0, tror 42 står för dynamisk och 07 för standard. Detta skriver jag ur minnet, orkar inte Googla, fixade detta på en maskin förra veckan som någon valt "konvertera till dynamisk" på men inget mera.
(partition 2 = 01d0 osv.)
February 14, 2007
Jalle64 wrote: [quote=Tristate]Nej, det har jag inte. Körde den som standard även där.
Då borde det inte gå att konvertera den till standard, eftersom den redan är det 🙄 Logik eller? Prova att ta den till en dator med XP, töm den på info där 😛
Hehe de där lät väldigt ologiskt isåfall. Hårddisken är dynamisk, varför den blivit det vet jag ej. Har ringt Microsofts support men inte ens han som satt där kunde lösa problemet utan sa att han skulle läsa på om det och ringa upp mig när han visste. Ända sättet som jag ser det är väl kanske att sätta den i ett externt chassi och köra den som en extern hårddisk, skulle det funka tror ni ?
1 Guest(s)