February 28, 2005
Hej!
Jo tänkte om det går att voltmodda mitt Powercolor X800XL så att man kan klocka den högre lr sånt? Kommer det bli någon skillnad och vart kan man få det voltmoddat om man inte kan göra sånt själv? Är det ens värt det? Kostar? Lite info.;)
Edit: Det sitter en Arctic Cooling kylare på...
February 28, 2005
EliXyR wrote: [quote=Gilgamesh]tyvärr så är det inte R423 coren utan detta e R430 coren...:D
😮 mitt HIS hade 423. eller om de va 430, stog X800PRO på coren ivf 😛
vad klockar kortet nu då?
just nu så har jag det på 460/1080mhz...är säker på att den klarar mer på minnena ifall jag har kylpasta på dom (glömde smeta på) sedan så tror jag coren klarar lite till MEN nöjer med 460 än så länge...men angående coren så är jag rätt säker på att det är R430...kan kolla om det med Rivatuner när jag kommer hem....men hur mycket kan d kosta att få det voltmoddat osv? 😉
February 28, 2005
har kollat upp och är nu 100% säker på att det är R430 Kärna...
screen från rivatuner:
August 16, 2003
det måste ju vara någon som är kunnig, löder och har stor kunskap innom ämnet Elära.
kanske att en elektriker eller liknande skulle kunna utföra något sånnt här, eller Kinc kanske extra knäcker som detta.
men pris och sådant är ju svårt att säga (då jag inte vet) men sånna här saker är väldigt riskabla, ska elektrikern (eller vem det nu är) ha som garanti att om han pajar kortet så ersätter han, då måste ju priset vara ganska så högt, men om instället han säger att han inte tar något ansvar, vågar du då lämna överkortet för 100kr?
det räcker med att man slinter med multimeter mätaren så har man kortslutit fel saker och kortet är dött
February 28, 2005
Snorch wrote: Aja nu ska vi inte överdriva om hur svårt detta är, bara leta upp en guide till kortet och löd på 2-3 punkter (för varje del som ska moddas, gpu mem m.m.) och allt är klart..
Så bara man är något bra på att löda så är det inte speciellt riskfyllt..
hehe..vill själv inte ta den risken då jag e ganska "klantig" när det gäller småsaker som ska göras me händerna..:P
November 5, 2005
Gilgamesh wrote: [quote=EliXyR][quote=Gilgamesh]tyvärr så är det inte R423 coren utan detta e R430 coren...:D
just nu så har jag det på 460/1080mhz...är säker på att den klarar mer på minnena ifall jag har kylpasta på dom (glömde smeta på) sedan så tror jag coren klarar lite till MEN nöjer med 460 än så länge...men angående coren så är jag rätt säker på att det är R430...kan kolla om det med Rivatuner när jag kommer hem....men hur mycket kan d kosta att få det voltmoddat osv? 😉
hmm jag har ett 850pro och kör coren på 585 och mem på 625 (ca 1150 tror jag) har också en aritc cooler på (fast med kylpasta... håller 35C idle och 58C in action.. Har försökt att öka på mer men då får jag massa buggar i grafiken 🙁
February 28, 2005
pphille wrote: [quote=Gilgamesh][quote=EliXyR][quote=Gilgamesh]tyvärr så är det inte R423 coren utan detta e R430 coren...:D
hmm jag har ett 850pro och kör coren på 585 och mem på 625 (ca 1150 tror jag) har också en aritc cooler på (fast med kylpasta... håller 35C idle och 58C in action.. Har försökt att öka på mer men då får jag massa buggar i grafiken 🙁
har du voltmoddat grafikkortet eller? 😕
1 Guest(s)