December 22, 2001
Har just dragit en sladd så att jag kan koppla in hörlurarna fram på datorn, nu undrar jag: finns det nån möjlighet att kunna ställa volymen på utgången? Typ potentiometer eller nåt sånt?
Länka gärna till sidor som har sådana isåfall.
Och sen undrar jag en sak till: hur räknar man ut vilka motstånd man skall ha? Har för mig att de har nått att göra med ohms lag....stämmer de???
AMD Athlon 1Ghz
ABIT KT7A
384mb SDRAM
20Gb Samsung HDD
16x10x32x Samsung brännare
Rage fury pro 16mb graffekort(skit, jag vet)
Metallicsvart-målad burk, plexifönster, lysrör, handtag, fancontroller + en del småsaker.
June 28, 2001
On 2002-01-10 00:34, Mind wrote:
uhm jo det går o klämma dit en potensometer men vetefan vilken kabel den ska sitta på då, finns ju bara +höger +vänster och -båda(gnd)
men den ska inte vara på många ohm då, det e typ 2 volt på ett sånt utag, ca 5ohm kanske, lr lita INTE på 5ohm.
Du skall sätta den på minus förståss......
May 3, 2001
jag har nyss gjort en.... med 500 ohm... och det räckte inte alls..... vette faan im inte 2.5k ohm skulle va bäst.... om man kör på extremt högt ljud och vill kunna strypa till ingenting alltså.... men dom e så j**la dyr så man vill inte bara chansa heller..... =/...
December 15, 2001
On 2002-01-10 13:32, Klockenstein wrote:
On 2002-01-10 00:34, Mind wrote:
uhm jo det går o klämma dit en potensometer men vetefan vilken kabel den ska sitta på då, finns ju bara +höger +vänster och -båda(gnd)
men den ska inte vara på många ohm då, det e typ 2 volt på ett sånt utag, ca 5ohm kanske, lr lita INTE på 5ohm.Du skall sätta den på minus förståss......
Skulle satt han på jorden jag...
Annars måste man ju använda två potentiometrar...
December 22, 2001
Ok, den skall alltså sitta på minus(jordarna)
men ja vet fortfarande inte hur många ohm den skall vara....
AMD Athlon 1Ghz
ABIT KT7A
384mb SDRAM
20Gb Samsung HDD
16x10x32x Samsung brännare
Rage fury pro 16mb graffekort(skit, jag vet)
Metallicsvart-målad burk, plexifönster, lysrör, handtag, fancontroller + en del småsaker.
1 Guest(s)