Hmm.. Det är väldigt svårt att säga.. Tror inte att skillnaden är alls stor faktiskt!
Men Voodoo5 5500 har ju bäst FSAA.. om man nu tänker köra med det..
En sa du kan märka i Quake3 är att GeForce2 har ett fel med sin texturkomprimering som gör att färgerna på himmeln blir konstiga.. Detta problem finns inte med Radeon och Voodoo korten. Men som sagt var så är nog skillnaden väldigt liten överlag..
Tekniknörd som gillar att träna.
February 27, 2001
February 10, 2001
Jag har haft Voodoo 5500 och har nu ett Asus v7700 G2 GTS .... Å jag är mer nöjd med mitt Geforce !!! + att kvallitén är snyggare med g2 enligt mig..... O man ska nog akta sig för att köpa Voodoo kort nu för tiden.. för dem lär ju inte komma ut med några nya drivisar nu när 3dfx är uppköpt!
Å akta dig för Kyro II ... Ja gahr läst om att det är as ostabilt när man klockar sin dator... De liksom buggar ur å så! helt sjukt!
Så satsa på Geforce 2 GTS eller g2 ULTRA!
lycka till du
Hmm konstigt har aldrig hört att det varit problem med Kyro II korten och överklockade datorer... 😕
Borde ju vara att de inte klarar högre busshastigheter då.. Men det låter konstigt..
April 10, 2001
Kan bara medela, att 3dfx är inte bara uppköpt, det är också nedlagt. Finns ingen support utanför nordamerika. Jag jobbar på ett av dom största företagen i sverige som sälger datorer och tillbehör. Och har fått veta att all personal i europa för 3dfx har tagits ur arbete. Med andra ord, får du fel på ett kort eller liknande så är du rökt.
bara ett tips alltså.
Jo det var ju det man väntade på.. 🙁
De fösökte ju sölja ut korten billigt när de blev uppköpta.. det är nästan lite dålig stil!
April 10, 2001
Inte bara nästan dålig stil.
Det suger. Har försökt för några kunders räkning fixa fram ersättnings kort för deras trasiga woodoo kort. Tvärnit. har som goodwill varit tvungen att ge dom nya kort från andra tillverkare. Dock utan ersättning från 3dfx. Som sagt det suger...
Ja det blir ju iställer återförsäljarna som får ta smällen! 🙁
Det är jävligt kasst!!
May 15, 2001
Ja det kan behövas lite motstånd för GeForce3 korten.. synd bara att det kommer dröja ett tag tills de kommer ut.. 🙁
Ja men när Radeon 2/3 kommer ut så kommer det minst finnas GeForce3 Ultra kort.. Det kanske t.o.m finns GeForce4 kort när Radeon 3 kommer ut..
May 15, 2001
kolla in detta om nästa generations Radeon kort. Ska försöka få rätt på mer... men DX9 låter interssant
"R200 (Radeon2) series
R200 - 4 pipelines, 250MHz core, .15 micron, DX8.1 support, HydraVision technology support (AGP 4X bridge enables dual R200 configurations (MAXX)) - samples May, mass production September
RV200 - 2 pipelines, 250MHz core, .15 micron, HydraVision - samples May, mass production September
R300 series
RL300 - 4 pipelines, .15 micron, DX9 support, HydraVision - early samples Q4'01
RV300 - 4 pipelines, 300MHz core, .15 micron, DX9 support, HydraVision - early samples Q4'01
R300 - 8 pipelines, 300MHz (or higher) core, .15 micron, DX9 support, HydraVision - early samples Aug'01"
detta hittade jag på http://www.rage3d.com
1 Guest(s)