August 13, 2001
Jahapp. har väl ett ganska irriterande problem. När som helst när jag sitter vid datorn så hänger den sig plötsligt. Oftast brukar grafiken bli helt knasig.. den hänger sig både i spel och windows. och när man rebootar efter hängningen så tjuter den 3-4 gånger på raken när den laddar bios. och skärmen står på standby läge. även fast det verkar som datorn fortsätter in i windows.
jag brukar då stänga av datorn och rycka ur grafikkortet. sen stoppa in det igen efter nåra minuter.. oftast går den igång utan problem då. men inte alltid. När den väl går ingång så hoppar den in i BIOS setup med en gång. och där står det massa skit om att den ställt ner CPUn med mera för att det inte funkade med nuvarande konfígurationen. jag kör oklockat. den klockar ner min 1.2ghz AMD till 900 mhz. Jag kör nu med WinXP. och jag har haft en del krångel med drivrutins installationerna.
Nån som har en aning om vad som är fel??? Jag kan itne komma på så mycket mer info om vad det är som är fel.
August 15, 2001
Byt grafikkort människa... Du får ju ett nytt och bra för 1000-lappen!
Ett tnt Ultra är 10 gånger bättre än vodoo3 men kostar inte mer än 500 spänn!
Hade ett vodoo3 kort förrut, men det var en konflikt med den och nätverkskortet, så jag sålde grafikkortet till en lite mindre smart kompis för 400 spänn + installerade jag det åt honom...
December 26, 2001
NiVEN wrote: jo nu har jag beställt ett POV GF4 64mb special edition så nu ska det nog itne va nåra probs! =)
Vad för gf4 kort? Ett gf ti4200 hoppas jag 🙂
Sedan vad är det för fel på voodoo3, på äldre datorer 300-450mhz så passar voodoo3 bra men till en 1.2gh är det ju lite "underkill" 😛
June 22, 2002
January 1, 2002
bonko wrote: Byt grafikkort människa... Du får ju ett nytt och bra för 1000-lappen!
Ett tnt Ultra är 10 gånger bättre än vodoo3 men kostar inte mer än 500 spänn!
E du go lr?
TNT2 korten är ju rena skiten.. TNT är ännu värre...
Det enda som gav både prestanda och bildkvalité då var Matrox G400..
V3 var ju inget facinerande.. men prestandan för den tiden var helt ok..
2 Guest(s)