April 14, 2004
Hejsan!
Jag har ett graffekort av modell ASUS RADEON 9600XT 128 mb, och jag har visserligen klockat kortet litegranna med Riva Tuner och testat det med olika benchmarks program o det har funkat kanon. Men helt plöttsligt när jag skulle köra Aquamark3 förut så låste den sig o betedde sig mysko och jag får upp en ruta som det står:
" VPU Recover has reset your graphics accelerator as it was no longer responding to graphics driver commands "
och då går min inställning från 1024x768 ner till 640x480 i upplösning och jag måste ändra tebax den igen. Detta problem händer i alla spel jag skall starta också... helt surt alltså! Jag har testat att köra utan klockningen också men det är samma problem. men annars funkar det bra förutom detta vad är felet o hur gör jag för att fixa detta?
April 14, 2004
GeeMAn wrote: Polare hade exakt samma problem med sitt x800xt kort, han reinstallade drivisarna och så försvann problemet 🙂
testa de
du menade installera om drivrutinerna igen, faktum e att mitt kort blir helkasst med alla nya drivrutiner catalyst. Jag sitter o kör med äldre versioner nu.
November 15, 2004
gå in på :
och ta bort alla rester efter att du avinstallerat drivrutinerna.
sen installerar du de nyast ati/nvidia drivisarna 🙂
June 7, 2005
August 16, 2003
Unit01 wrote: Testa med att stänga av VPU recover med. Aldrig gjort någon skillnad för mig, funkar helt ok utan det.
alla som jag ahr hört haft problem med VPU recover som har stängt av det, där har hela datorn krashat istället, och eftersom att VPU recover bland annat hindrar grafikkortet från att brinna upp så tycker jag inte att det låter smart att göra så
August 16, 2003
Poontus wrote: [quote=Unit01]Testa med att stänga av VPU recover med. Aldrig gjort någon skillnad för mig, funkar helt ok utan det.
alla som jag har hört haft problem med VPU recover som har stängt av det, där har hela datorn krashat istället, och eftersom att VPU recover bland annat hindrar grafikkortet från att brinna upp så tycker jag inte att det låter smart att göra så
November 15, 2004
fungerar till alla grafikort..
April 14, 2004
Zix0r wrote: http://www.omegadrivers.net/
fungerar till alla grafikort..
även till VIVO kort som mitt ASUS är?
January 9, 2006
Alltså,,
Jag går in i spelet ( vilket spel som helst ) och spelar typ i några minuter tills det kommer en " skicka inte " ruta där det står TYP:
"VPU Recover has reset your Grafik Accelerator because its not responding to the grafik driver commando" nåt sånt..
Olika lösningar som INTE har fungerat:
Jag har avinstallerat drivrutinen och installerat olika drivrutiner
(Omega, drivrutiner från ATI´s hemsida och drivrutinerna i skivan som följde med grafikkortet)
men inget av de verkar fungera...
Jag har också formaterat om datorn för det kanske va ett virus men det var inte det för att problemet återstod..
Jag har sänkt grafik acceleratorn till mitten och INTE längst till vänster eftersom då funkar inte själva spelet.. Och Fast Writes är disabled..
Jag har sänkt AGP Speed i " SMARTGART(tm) " från 8x till 4x, då löste det sej. MEN så kom den tillbaka igen efter 1 månad 🙁
VAD KAN DET VARA ?!
June 23, 2006
Det är inte grafikkorts drivrutinerna det är fel på här, för efter som du har prövat med att installera om, och formaterat datorn så är det inte själva graffe drivers det är fel på, utan moderkorts drivrutierna. Har haft samma problem som dig och blivit galen över att inte kunna lira något spel (inte ens DXball:P) så pröva med nya moderkorts drivrutiner.
LYCKA TILL!
1 Guest(s)