May 7, 2001
Tjenare alla glada själar!! Mitt första inlägg, och jag söker hjälp!
Jag har lyckats dra upp min nyköpta Duron 700 i 1000.70 Mhz (143x7). Har höjt till 1.85 V-Core och 3.6 i VIO volt. Den verkar funka hur bra som helst hittils (ta i trä)...
Har bara ett problem. Så fort jag höjer V-Coren till mer än 1.775 så får jag stora problem med "Warm-Boot". Tex en vanlig omstart av Windows resulterar i att datorn inte postar. Jag måste då stänga av den helt med powerknappen (reset funkar inte heller). Men när jag slår på Power igen så bootar den snällt in i Windows igen utan problem alls. Men så fort en "Warm-boot" ska göras så postar den inte ens.
Har ett Soltek SL-75KAV med senaste Q7 biosen... finns det nånting jag kan göra för att få warmboot att funka igen? Går jag ner till 1.775 i V-Core så postar datorn som den ska vid Warm-boot men då är krämen alldeles för lite för att den ska vara stabil... har testat från 1.775 till 1.85 och som sagt allt över 1.775 så vill den inte posta efter omstart. Men i övrigt verkar den ju stabil.
Samma sak händer faktiskt om jag kör Proppen i 700 (Default). Ökar jag till över 1.775 V-Core så går det inte att köra en omstart... hmmm... Hjälp mig!!!
/tacksam för alla svar!!!
/Str0Be
December 20, 2000
December 20, 2000
December 20, 2000
Jo en kompis till mig har samma problem med en Celeron 2 [email=600@900]600@900[/email] på ett MSI BXMaster.. När han kör den i 900 (1.8v) så går det inte att reseta datorn.. utan det är powerknappen som gäller!
Men jag hade inte tänkt på att det kanske är volten som klöddar..
Tekniknörd som gillar att träna.
1 Guest(s)