June 17, 2001
Jag har köpt en XP 1700+ och smällde in den utan problem och allt funkade kanon.
Efter 1 dag så byggde jag en tratt till prollen och tillsatte en större fläkt (kom ner ca 7-9grader)
Satte på datorn och allt funkade kanon.
Efter ett par timmar så kom jag på att den tratten och fläkten kanske väger lite mycket om man ska flytta datorn, så jag hittade en lösning att hänga (tejpa) upp tratten mot nätagget.
PANG Blåskärm, omstart, blåskärm... osv
Jag testade att köra prollen i 100bus istället och då funkar den hur stablit som hellst.
Problemet är att jag just nu kör min 1466mhz prolle i 1100mhz
Jag har monterat ner allt och satt ihop det igen, resetat bios men inget tycks hjälpa.
Vad kan jag har gjort och vad ska jag göra?
(E de någon som vill köpa den?) hahahaha
[ Detta Inlägg ändrades av: [NH] WIGGER den 2002-02-19 07:25 ]
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
December 5, 2001
Den du köpte från DB?
Näe tack
Om du har haft fel material i tratten så kan du ju ha gett din CPU ELLER ditt moderkort (RAM mm) en go lite ESD smäll.
Funkar det att köra Processorn i 133 MHz FSB och RAM i 100 MHz?
De värsta ESDskadorna är de som antingen inte syns med en gång utan uppträder först ett tag senare så att man inte förstår vad det är som pajjat skiten eller också de som inte förstör kretsen helt, vilket verkar vara fallet i ditt fall.
Kan du köra RAM snabbare än CPUn i din burk så kan du ju testa att lägga upp det i 133 MHz och köra burken i 100, funkar det så är det väl förmodligen CPUn som är skadad.
Testa den i någon annans burk (utan din tratt...)
//Anders.
November 7, 2001
On 2002-02-19 08:44, [Molotov] wrote:
vad är ESD smäll?
Statisk elektricitet som datorkomponenter är extremt känsliga mot. Om du meckar i datorn utan ett t.ex. ett handledsband som du fäster till jord, och inte har haft sönder något så har du haft flyt. Ett ESD-skydd är en billig datorförsäkring.
Wigger
Det kan mycket väl vara som Underdog skrivit. Du kan ha fått en ESD-skada på ditt moderkort. Prova processorn hos någon kompis om du har möjlighet.
June 17, 2001
Jag ska iväg på en mini nätning kl 17 idag.
Får be någon stackare plocka isär sin dator och testa min prolle.
Jag tror inte att jag har fått en ESD pärla.
Eftersom jag bara tog på tratten när jag tejpade upp den och tratten består av ett hölje med eltejp.
Men det är mycket möjligt.
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
1 Guest(s)