April 14, 2004
Hej.... Jag har lovat lägga in lite film på kompisens 2.5" portabla externa WD 500gb hårddisk, den funkar ju på hans laptop men när jag sätter in den så kommer inte disken upp som ny enhet alls. Finns ingen liksom har kollat i hårdisk hanterarn också men ingen disk där heller visas. Varför går inte detta? Jag har ju andra externa hårddiskar vid min dator o dom funkar ju utan problem.....
March 10, 2003
kopplar du bara in den med en kabel? kanske kräver lite mer ström än dina usb portar ger. Om du har många usb saker inkopplade till samma hub-del så orkar det ofta inte med, samt att en lång kabel också kan påverka.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
March 10, 2003
Är det en lång kabel du använder så testa en kortare. Det brukar följe med en kabel till 2.5" diskar med 2st usb kontakter där den ena är en som tar extra ström.
Ett usb uttag levererar max 500mA enligt standarden. Vilket ibland är för lite för vissa diskar. Sedan vet jag att på en tjejkompis laptop så fungerar det inte om hon har
massa saker inkopplade på samma usb-del/hub (Uttagen sitter i grupper) pga att hennes andra saker drar för mycket ström.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
1 Guest(s)