April 1, 2007
Någon där ute som vet?
Har köpt ett paket med Wellton Ways mediaprogram samt Hauppauge TV-kort för dubbla analoga kanaler samt radio etc (PVR500). Allt ger ett gediget intryck och verkar väldigt användarvänligt. Nu till mitt problem:
Tv-kortet var lätt att installera med medföljande drivrutiner men sedan börjar problemen. Det går inte att installera Wellton Ways mediacenter.
Får felmeddelande som lyder: Net Framwork 2. 0 saknas fastän det bevisligen är installerat (64-bitars). Nästa felmeddelande är att Windows Windows XP5.1 2600 saknas (vad nu det betyder).
Min tro är att det inte går att installera under Windows XP prof 64-bitars - hoppas jag har fel....
All hårdvara är av senaste datum och i överdim = maxad
January 28, 2003
Installationsprogrammet gnäller på att du kör fel version av Windows, buildnumret på Windows XP x64 är 5.2.3790 och på 32-bitars 5.1.2600.
Antagligen fungerar det inte på något annat än 32-bitars XP :(.
Testa att köra installationsprogrammet i "compatiblity mode", har du en stor hög tur funkar det.
April 1, 2007
Tack för svaret! Det var ungefär vad jag hade väntat mig - att det inte är kompatibelt med 64-bitars. Väldigt tråkigt för mig eftersom jag hade sett fram emot Welltons mediacenter - gillar inte riktigt Nero Home etc. Dock skall jag prova igen - vad jag vet så skall ju även 32-bitars program gå att köra under 64-bitars men det krävs kanske att de är öppna för det.
Tack än en gång!
2 Guest(s)