May 26, 2002
Tjo alla !
Jag har undrat över en grej på ett tag nu.
Jag har tänkt att inskaffa en Western digital caviar xl 40 gb udm 100 ide.
Men så såg jag den hära varningen !
OBS! Western Digital's hårddiskar kan ha problem att detekteras på moderkort med VIA KT133A och 686B chipsets. Vi har sett det på Abit KT7A (raid), men enligt WD kan även felet uppträda med alla KT133A/686B-baserade moderkort tex MSI K7T Turbo, Asus A7V133, Epox 8KTA3. Säkrast är att undvika WD om du har ett sådant moderkort.
Nu är det så att jag har ett Kt133 modekort "inte ett kt133a mb".
Kommer det att funka ?
April 1, 2001
Om du har ett kort med KT133 så ska det ju inte vara några problem, eftersom varningen gäller KT133A. Jag köpte själv en WD 60GB disk för ett tag sen, och såg inte varningen förrän efter beställningen :/ Jag har ett MSI K7T Turbo med Via KT133A/686B. Men det fungerade bra ändå 🙂
July 19, 2002
Dev/Null wrote: Tjo alla !
Jag har undrat över en grej på ett tag nu.
Jag har tänkt att inskaffa en Western digital caviar xl 40 gb udm 100 ide.
Men så såg jag den hära varningen !OBS! Western Digital's hårddiskar kan ha problem att detekteras på moderkort med VIA KT133A och 686B chipsets. Vi har sett det på Abit KT7A (raid), men enligt WD kan även felet uppträda med alla KT133A/686B-baserade moderkort tex MSI K7T Turbo, Asus A7V133, Epox 8KTA3. Säkrast är att undvika WD om du har ett sådant moderkort.
Nu är det så att jag har ett Kt133 modekort "inte ett kt133a mb".
Kommer det att funka ?
det funkar fint med min western digital 30Gb på mitt moderkort...nemas problemas!
September 5, 2001
Jag har 4 st WD800 kopplade till mitt MSI K7T (133A)-kort. På vanliga IDE-portarna har jag inte märkt några problem. Däremot har det varit mycket struligt att få RAID-portarna att kännas vid XP för installation även då man laddar drivrutinerna från Promise vid installationen.
Jag var tvungen att först installera Xp på en disk på vanliga IDE-porten, sedan installera drivrutinerna för RAID och till sista använda Partition Magic för att kopiera över XP-partitionen till RAID0-diskarna.
Sedan fungerade allt bra! 8)
Är det någon som lyckas fixa detta på ett smidigare sätt?
2 Guest(s)