September 2, 2001
Har fått ett mysko problem. Win2k vill inte få igång diskettstationen. Den hittar hårdvaran installerar drivrutiner men sen går det inte längre. Felmeddelanden är "Den här enheten fungerar inte korrekt eftersom det inte går att ladda de nödvändiga drivrutinerna för enheten. (Kod 31)". Hmm, det har ju funkat i den här datorn i ett år förut. Upptäckte detta fel några veckor efter en total ominstallation (kanske jag inte använder diskettstationen så ofta). Det märkliga är dock att diskettstationen fungerar under dos och i win98 (dualboot). Jag har testat att installera om diskettstationen flertalet ggr och även bytt ut den utan skillnad. Jag använder win2k SP2. Har även provat att byta ut filen flpdisk.sys till olika versionen utan skillnad.
Har inte hittat något liknande prob vid sökningar i forumet.
Använder ju inte floppyn så ofta men det vore ju praktiskt ifall den fungerar...
September 2, 2001
Ja, inte använder jag den ofta inte... Upptäckte att diskettstationen saknades när jag skulle bränna ner några grejor på en cd från diskett som jag hade fått låna.
Att kopiera ner filerna på hdn i dos saboterade ju filnamnen lite...
[ Detta Inlägg ändrades av: st.john den 2001-09-02 19:28 ]
September 2, 2001
Efter ominstallation av Win2k på en ny ren partition så fungerar diskettstationen men USBskrivaren vill fortfarande bråka. Under win98 funkar skrivareländet. Under win2k så går det att skriva ut ett par centimeter och sen hänger sig skrivaren. Därefter skriker windows om att en USBenhet saknar drivrutiner men det går inte att installera några nya.
Nya via-drivrutiner är inlagda utan skillnad.
Med en engelsk drivrutin till skrivaren så sätter installationsprogrammet igång och söker efter skrivaren men hittar den inte oavsett vilken USBport jag har den inkopplad på.
[ Detta Inlägg ändrades av: st.john den 2002-01-28 23:37 ]
2 Guest(s)