January 1, 2002
Vad kan detta bero på?
Jag har installerat Service Pack 2 till Win2000, samt alla drivrutiner man kan tänka sig till ljudkortet (SB PCI128).
Några drivrutiner till moderkortet har jag också testat, men jag är inte så haj på vilka jag bör ha osv...
Moderkortet är ett Abit 694A-686A (VT6).
Nämnas bör också att allt sprakar utom när jag spelar CD-skivor i datorn.
Vad göra?
Maxi Gamer Cougar TNT2 32Mb / 19'' Samtron
Sony 48x / Creative 8x/4x/32x
[ Detta Inlägg ändrades av: BlackCelebrant den 2002-01-01 18:29 ]
January 1, 2002
July 25, 2001
Se till att du inte kör programmet CPU-cool samtidigt. Jag gjorde det och det sprakade järnet. Programmet har två processer igång, så det hjälper inte att bara avsluta - det andra måste stängas av med ctr-alt-delete.
Men annars kan du prova att söka i creatives knowledge base. Här är ett resultat av sökning
January 1, 2002
July 25, 2001
Ja, men jag tror att funktionerna på korten är ganska lika. Det kan kanske löna sig att söka runt lite där...
En annan grej att prova är att stänga så många program som möjligt som är aktiva, dvs både i systray och med ctrl-alt-del. Det kan vara nåt annat program som ligger och stör.
June 18, 2001
Montera PCI128'at i PCI slot 1 !!
Så delar det interupt med grafikkortet samt att busmasteringen fungerar 100%
Installera Via 4in1 v4.37 drivers
Detta bör fungera.
En hel del nätverkskort och Ljudkort gillar inte att sitta på en egen IRQ av någon konstig anledning.
Dock tror jag att det har med busmastring att göra att inte samtliga moderkort stöder detta till fullo (fast du nämnde att du hade ett ASUS vilket var först med både busmastering samt busmastering på samtliga PCI platser!)
Normalt sett vill man ha ljudkort i PCI 4 pga att komma långt ifrån grafikkortet som ger störningar, brus, men även ha en egen IRQ. De flesta moderkort har oftast PCI 2, och 4 med egna IRQ'er medan PCI 1 delar med AGP samt PCI 3 med 5 osv.
2 Guest(s)