May 4, 2001
Jag har en dator som kör Windows XP och jag har mycket positiva erfarenheter av det operativ systemet. Hitills.
Men nu har det hänt något mycket märkligt.
Efter en omstart så fungerade inte mus eller tangentbordet. Detta föregicks endast av en avinstallation av Gravis Xperience BETA drivrutiner som nyligen släppts.
Det mest konstiga är att tangentbordet funkar "innan" man kommit in i XP:n.
Dvs, att jag kan välja felsäkert läge och sådant genom att trycka F8 och därefter testa olika saker. Däremot går det inte att trycka "cancel" när Scandisk startar och så fort jag kommer in i XP:n så slutar det fungera. Det spelar ingen roll vad man gör eller vilket läge man startar i.
Musen har jag inte hunnit testa i Dos eftersom jag är osäker på hur man laddar den med bootdisken.
Jag har även provat två andra möss och ett annat tangentbord. Musen har jag även testat på USB portarna och den hittades första gången jag testade att koppla in den efter kraschen men installation slutfördes inte och jag kunde inte se varför.
Jag får inga felmeddelanden vid uppstart om jag inte varit tvungen att trycka på reset knappen.
Då startar i så fall scandisk.
Trycker jag på Power knappen så slås datorn av men ibland kommer ett felmeddelande om en DWW.EXE som jag inte hinner läsa riktigt.
En annan sak som är mindre bra är att jag inte kan starta datorn med CD-ROM stöd eftersom min SCSI Pionneer 303 DVD-ROM inte hittas av bootdisken.
Någon som har några ideér ? Vad som helst typ...
Kan man installera över en befintlig installation av XP ? Utan att allt försvinner ? Hur fungerar det att installera ett USB tangentbord ? Känner datorn av det eller stannar den på samma sätt som när man inte har något tangentbord ikopplat ?(vid starten av datorn alltså)
Jag har aldrig varit med om något liknande förut....
Mvh
Marcus Nordlund
May 4, 2001
Datorn är skyddad av Norton Antivirus så jag tror inte jag ska ha några virus.
Jag tycker att det låter riktigt tråkigt eftersom jag inte ser någon lösning på problemet.
Annat än en ominstallation som vore en katastrof eftersom jag har mycket viktiga saker på datorn som skulle brännas.
Suck...Murphys lag alltså...
Mvh
Marcus Nordlund
May 4, 2001
Jag såg nu att det var filen DWWIN.EXE som nämndes i felmeddelandet. Inte den jag nämnde tidigare...
En annan sjuk grej är ju att spel och sådant autostartar så fort man sätter i skivan så det är märkligt varför man inte får felmeddelanden eller något när varken tangentbord eller mus funkar...
Mvh
Marcus Nordlund
1 Guest(s)