December 23, 2001
Tja, har problem med mitt nya POV TI200 Geforce3 kort. Det hänger sig när jag kör 3D mark 2001 (och funkar även kasst med spel etc)... Allt körs på en P3-450Mhz, Soyo 6BA+ moderkort med Nvidias 23.11 drivisar... Har testat o ställa ner Hardware acc. på ljudkort & på grafikkort, hänger sig ändå. Är det nån som har haft liknande problem och löst det?!?!? Skall testa ikväll med o köra andra drivrutiner.
[ Detta Inlägg ändrades av: Darkstar den 2002-01-30 09:12 ]
June 28, 2001
Att få BSOD i XP med ett NVIDIA-kort har sannolikt med XPs drivrutiner, i kombination med Detonator, att göra eftersom jag med samma dator (dualboot XP/ME) får det att fungera smärtfritt under ME.
Det drivisar som felar, men omd et är MS eller NVIDIA som strular är svårt att säga - men än så länge så kan man bara säga att det INTE har med mobot att göra efetrsom felet uppstår i andra system som kör Intel istället för AMD.
January 14, 2002
jag hade samma problem (i win 2000) så jag ladda hem de nyaste VIA uppdateringarna från http://www.viatech.com (gå in på technical support och drivers eller nått sånnt)
December 23, 2001
Har testat 27.20 beta drivisarna.. Hänger sig fortfarande :sad:. Har inte testat VIA's chipset drivrutinerna, men är lite skeptiskt till dom eftersom när jag körde med win2k o installerade dem så fick jag liknande problem som jag har nu i XP och var tvungen o installera om hela Win2k (ren installation) för att få graffekortet att funka någorlunda).
December 23, 2001
Har testat att installera senaste VIA drivisarna... Funkar inte bättre för det, har tom testat att köra AGP porten i 1X, datorn hänger sig fortfarande :sad:. Har även testat o disabla't nätverkskort etc så de inte skall störa... Samt att jag tyckte att minnen blev lite varma så jag kopplade in en extra fläkt som kyler över hela kortet (fast jag tror det har med XP o göra o inte värmen på minnena). Får la testa o köra 98:an (gud bevare mig) 🙁 men vill verkligen ge ett ärligt försök på XP.
Är det någon som har fler tips så hör gärna av er!!! Halvt desperat nu...
[ Detta Inlägg ändrades av: Darkstar den 2002-02-05 08:53 ]
[ Detta Inlägg ändrades av: Darkstar den 2002-02-05 08:55 ]
July 2, 2001
Men det finns ett problem "infinite loop", som är vanligt.
http://www.viaarena.com/?PageID=64
Tyvärr så finns det ingen alltiett-lösning 🙁
1 Guest(s)