June 17, 2002
TJo. Kan man köpa en Wireless N lan USB kort till PS3?
Som det e nu så kör jag med trådlöst till PS3an med G teknik. o det går för slött för att Streama HD filmer. asså MKV.
Nån som har en lösning?
Självklart e det mina Semesterfilmer som jag har filmat i HD format för att inte få nå missförstånd.
December 6, 2006
MULLVADEN wrote: D-Link DIR-635
Dålig?
Jag låter den frågan vara osagd.. men.. ja.
D-link har väl aldrig varit något att ha. :bgrin: :bok:
Mitt tips är att köpa en Linksys, http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=314078
Köpte en till min morfar. Han får ut mera genom denna router än vad han fick genom kabel på hans Telia ADSL.
November 27, 2003
Man får inte ut i närheten av 54mbit om man så ställer laptopen precis bredvid routern, men att inte klara 1.5MB/s är rätt klen throughput, och Dustin påstår ju att den ska klara 90mbit. Jag vågar inte riktigt säga vad som kan vara problemet. Säker på att det inte är mediaservern som säckar ihop?
Min Planex har 93mbit throughput så det är ju minimal skillnad där.
//Andreas
March 10, 2003
Har en Dlink 4300 (mycket äldre modell än din)och har mycket högre hastigheter än var du har.
Jag har dessutom 2st väggar imellan mitt ps3 och min htpc burk.
3 väggar bort (varav en är betong) strå min laptop och den får dock mycket sämre.
Fungerar dock utan problem att titta på 720p saker.
Kanske du skall kolla över inställningarna för routerns trådlösa ?
Kör du bara G hemma kanske du kan ställa in routern att använda det enbart.
För blandar man olika protokoll har jag för mig prestandan i nätverket blir hemskt dålig.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
November 22, 2001
Jag har inte heller några större problem med att strömma 720p med 54mbit och då är det genom hela huset och på olika våningar med en skorsten i vägen.
Kan börja gå slött nån gång ibland, men då räcker det att pausa några sekunder.
Fast jag är oxå lite nyfiken på om det går att fixa N till ps3? Nån dag kanske jag byter till en 1080p projje och behöver lite fart i nätet 🙂
1 Guest(s)