April 10, 2001
Har möjlighet att få ett woodoo 5.5 mer eller mindre gratis. detta är ett agp kort.
jag undrar om det är nån som vet vad som är det mesta man kan få ut av detta kort. om det är ett bra kort. Funkar detta kort på både pc och mac eller är det olika kort för det olika maskinerna. Personen som jag skall byta det med påstår att det har suttit i en mac, men att det "bör" passa till pc.Sist men inte minst drivrutiner, vilka är det bästa att få tag på där?
Tacksam för hjälp..
//////////////////////////////////////
Peter
Ja jag vill också påstå det! Eftersom tillverkarna ofta snackar om "stöd för MAC" så lär det vara att de ska göra en modell som funkar för MAc datorer. GeForce3 skulle ju släppas först till MAC vilket borde betyda att samma kort inte fungerar till PC..
Tekniknörd som gillar att träna.
March 4, 2001
Det finns Voodoo5 AGP kort till MAC (*ryser*) men för att det ska fungera i PC så måste du flasha kortets bios...
Här:
Hittar du MASSOR med info om v3 och v5, bl a olika orginal och moddade bios 😀
Det låter nästan lite för lätt..
Men jag vet inte riktigt hur en MAC ser ut fysiskt..
Vad har du för system för tillfället?
Ett Voodoo 5 är nog inte det bästa kortet i 3Dmark 2001 tyvärr.. Men jag vet ju inte vad du har för tillfället så det kanske blir bättre i alla fall!
Ja det lär ju i alla fall bli fler poäng än vad du får med ditt TNT2 M64!
March 4, 2001
2001-05-10 20:52, skrev [email=Peter@20ghz]Peter@20ghz[/email]:
har som sagt ingen racermaskin
. celeron [email=633@713]633@713[/email] 128mb tnt2 m64+
iiyama 8217
Stackare
Nej men har du provat att klocka ditt m64? Inte för att det hjälper så mycket prestandamässigt men dom brukar gå att klocka VÄLDIGT mycket 😀
Hehe
TNT2 M64 korten får nog inte speciellt mycket hjälp av klockningen nej.. De är hyffsat nerbantade i prestandan..
2 Guest(s)