January 25, 2007
undrar lite kort om vilken som skulle vara den bästa media spelaren om man har ett xtrememusic ljudkort. man får ju med en spelare från creative har testat lite med den, sen har man ju foobar som är fett skön osv, men jag har läst lite om att foobar använder sin egna crystalizer bl.a. tänkte bara höra med er vad ni använder för någon spelare och lite om varför?
tack på förhand
/ Mac
January 25, 2007
jo men jag tänkte liksom på eftersom i vissa spelare hörs ljudet mycket tydligare än i andra. t.ex i vlc är det en skarpare/högre ljudnivå än i foobar tycker jag, så det skiljer sig lite från spelare till spelare och jag vet inte om det är för om vissa har filters eller inte men jag kör på default settings i foobar och nu när man har fått ett x-fi kort så fick man ju en massa andra options och leka med och tänkte då höra hur dessa förhåller sig gentemot olika media spelare. Men det kanske är en lite långsynt fråga endå, kan ju testa allting i försej hm.
vet inte om nån använder sig av den media spelarn man fick med i x-fi packetet creative mediasource player om den är bra?
March 10, 2003
Igentligen skall man inte behöva pilla på sin EQ, men i många fall får man tyvärr göra det för att få ett bra ljud från sina musikfiler.
Crystalizern på x-fi korten tycker jag förstör mer än den tillför, så den plus andra "enhance" funktioner har jag stängt av.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
September 3, 2001
hm.. crystalizern kan jag inte leva utan efter att jag skaffade bättre högtalare. mp3 låter rätt livlöst utan det. Sen är det bara upmixern jag använder, då den där "pro logic II " som kommer med min förstärkare inte låter så himla bra som jag hade velat.
Sen kör jag helt utan equalizers o sånt. men använder itunes pga enkla organiseringsmöjligheterna och att man kan se på albumomslag på den ^^ tycker om den detaljen.
För att snabblyssna är det winamp som gäller. Förut använde jag mediamonkey ett tag. Testa det^^ rätt najs. Det är dock musik "organizer/player" o inte lika smidig som winamp o dom kan vara.
June 23, 2006
Jag rekommenderar starkt Winamp!
January 12, 2007
Lite off-topic: när jag en gång använde Foobar, installerade jag något annat program som underlättade att söka låter, när man väl kör mp3 på fest eller liknande. Kunde väldigt lätt söka låtar i andra programmet och 'programmera' de så de skulle spelas näst i Foobar.
Någon som vet vilket programm det kan varit? Eller har en ide kring programm som kan användas till det?
2 Guest(s)