May 28, 2009
Har ett Xtreme gamer fatality ljudkort på ett nvidia nforce moderkort.
Problemet jag har är att när jag pratar på vent hör andra det jag själv hör i mitt headset, dom hör också då sig själva när de pratar.
Dessutom så är ljudet från min mic för lågt om jag inte sätter allt på max + mic boost och 10 i outbound på vent, vilket verkar lite konstigt med ett x-fi ljudkort.
Ekot försvinner (såklart kanske?) när jag drar ner mitt eget ljud till 0.
Har testat allt jag kan komma på, pillat på varenda inställning i windows, testat ett annat headset, bytt till senaste drivrutinerna, stängd av det inbyggda ljudkortet i bios, testat en annan pci plats...
Har haft detta problemet i snart ett år kanske, har försökt lösa det flera gånger men gett upp och har inte orkat bry mig så mycket eftersom jag själv inte märker av det. Det är bara micen det är problem med, allt annat ljudet funkar fint.
Finns det något jag kan göra eller är det bara att köpa nytt?
January 20, 2003
Har inte testat det själv då jag har haft problem med det men det kommer och går så svårt att testa.
Men tydligen så handlar det om att den mixar vissa kanaler och att det blir knas där.
Testa specifiera vilken ingång som används i "Hardware input mixer" och "Input device", dvs använd inte default device, och se till att ingången som din mic är inkopplad i är valt.
^ Detta i Ventrilo setup såklart.
Edit: Mic boost ska aldrig behövas i Ventrilo, se till att ovannämda inställningar är valda samt att du går in på kontrollpanelen för ljudkortet och höj mic-volymen på inspelningsfliken.
I Vista så hittar du det i Kontrollpanelen -> Ljud -> Inspelning -> öppna den aktiva mic-ingången -> nivåer.
1 Guest(s)