January 15, 2003
Jag köpte ett Creative X-Fi XtremeAudio, jag vet att det inte har någon X-Fi ljudprocessor. (alla andra X-Fi korten har det)
Är det något att montera i en dator med P5B Deluxe som ersättare för det inbyggda med dåliga drivrutiner eller ska jag gå tillbaka med det och köpa ett XtremeMusic eller annat bättre kort?
Jag köpte det på clasohlson för 242,50kr och har öppet köp.
Jag spelar inte spel, men vill ha ett ljudkort med bra ljud.
EDIT, uppdaterade lite...
January 15, 2003
Glennswe wrote: Du kan tryggt installera X-fi kortet, tar mindre kraft än interna och är divisioner bättre, funkar helt ok i Vista också.
Är du säker på att det även gäller X-Fi XtremeAudio eftersom det inte har någon X-Fi ljudprocessor. XtremeMusic som du har har ju en väldigt snabb ljudprocessor.
January 15, 2003
Mean Machine wrote: Ehm, vad skulle ett ljudkort vara bra för om man inte har någon ljudprocessor?
Läs och begrunda:
http://tyve.se/blog/?p=128
http://www.ebuyer.com/customer.....;offset=10
XtremeAudio har samma "processor" som ett Audigy SE så alla X-Fi funktioner görs i mjukvara.
February 12, 2003
Jojo, men det är ju ingen som vill ha alla onödiga funktioner som X-Fi har stöd för egentligen, de bara förstör ljudet. Visst, att marknadsföra det om ett X-Fi är ju förkastligt, men å andra sidan är det Creative i ett nötskal. Dessutom låter X-Fi såpass dåligt att man blir less, oavsett version.
January 15, 2003
Mean Machine wrote: Jojo, men det är ju ingen som vill ha alla onödiga funktioner som X-Fi har stöd för egentligen, de bara förstör ljudet. Visst, att marknadsföra det om ett X-Fi är ju förkastligt, men å andra sidan är det Creative i ett nötskal. Dessutom låter X-Fi såpass dåligt att man blir less, oavsett version.
Vad ska man köra istället då, m-audio audiophile, m-audio revolution 7.1 eller något annat?
April 13, 2004
razer wrote: [quote=Jalle64]Jag skulle påstå sämre eftersom den har ännu lägre s/n ratio 😛
Men efterom X-Fi XtremeMusic i princip är ett Audigy SE med annan firmware så är det alltså ett nerbyte...
Varför skulle det vara ett nerköp när han har bättre ljud med det (X-fi EX-A), dessutom har han redan det i handen 😛
December 27, 2003
Card | Released | Notes
X-Fi Elite Pro | August 2005 |
X-Fi Fatal1ty | August 2005 | also known as: X-Fi Fatal1ty FPS / X-Fi Fatal1ty Edition / X-Fi Platinum Fatal1ty Champion
X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro Series | October 2006 |
X-Fi Platinum | August 2005 | Discontinued
X-Fi Digital Audio | October 2006 | Seems to be available only in Japan
X-Fi XtremeMusic | August 2005 | Discontinued
X-Fi XtremeGamer | October 2006 |
X-Fi Xtreme Audio | October 2006 | Not actually part of the X-Fi series, is based on the same chipset as the Audigy 2 SE and SB Live! 24-bit.
1 Guest(s)