June 23, 2006
Hej, jag har nu sålt mitt Creative Soundblaster Audigy 2 ZS för att uppgradera till ett X-Fi för att först och främst få EAX 5.0, men det finns ju 2 kort att välja på..
Jag Spelar/Lyssnar på Musik/Kollar på Film ungefär lika mycket, XtremeMusic ser mycket bättre ut pga att Music är mer än dubbelt så stort som Gamer .
Vad tror ni passar bäst åt mig? Vad är det för skillnad på Music och Gamer egentligen? Förutom storleken.. kostar lika mycket, båda har EAX 5.0 osv..
Vad använder jag för högtalare? Logitech Z-5500 i 5.1 Surround
MVH Lanparty
June 23, 2006
June 23, 2006
June 23, 2006
Poontus wrote: är inte Gamer ett budgetkort precis som Music? inget av dom har ju X-RAM.
jag beställde för några dagar sedan ett XtremeGamer Fatal1ty Professional 1295kr 🙂edit: såg att du redan har beställt.
Jo, men min gräns gick på 900kr just nu, så det får bli någon annangång isåfall, kan ju alltid sälja mitt X-Fi till grannen för 700kr =)
Mean Machine wrote: X-Fi låter ju skräp oavsett X-RAM och version. 🙂
:arg:
April 13, 2004
Mean Machine wrote: Det funkar väl om man kör med surroundsystem på 2.3kW och THX för 350:-, men jag tycker det låter platt, livlöst och allmänt skittråkigt. Hade nån überversion som skulle vara skitbra, förresten, om ni undrar.
Beror väl vad man stoppar in i systemet, cd eller mp3, är väl stor skillnad iaf 😛 😎
February 12, 2003
Jalle64 wrote: [quote=Mean Machine]Det funkar väl om man kör med surroundsystem på 2.3kW och THX för 350:-, men jag tycker det låter platt, livlöst och allmänt skittråkigt. Hade nån überversion som skulle vara skitbra, förresten, om ni undrar.
Beror väl vad man stoppar in i systemet, cd eller mp3, är väl stor skillnad iaf 😛 😎
Skillnaden från FLAC till CD är ju inte så stor...
Däremot blev skillnaden från X-Fi till M-Audio Audiophile 192 rätt stor.
February 12, 2003
Jalle64 wrote: [quote=Mean Machine] Skillnaden från FLAC till CD är ju inte så stor...
Däremot blev skillnaden från X-Fi till M-Audio Audiophile 192 rätt stor.
Prismässigt också? 😎
Faktiskt inte. Kostar ju mindre än ett X-Fi Elite Noobowner Fatal1ty Hardcore Gaming Edition.
February 21, 2004
finns ju den där modden du kan göra på ditt X-fi. iofs inte på dessa budgetkort. handlar om att byta ut den svagaste länken på kretskortet, opampsen..
fast sen har vi ju vansinnet med drivrutiner och creative... helt pinsamt. man undrar när vi kommer få se en vettig drivare till vista t ex.
1 Guest(s)