September 10, 2004
Hejsan...
Köpte i veckan ett X-Fi Xtrememusic (BULK)...
Blev rejält besviken när jag fick se att det inte går att köra mic och ha förstärkaren kopplad vi digital out samtidigt!!!
Vilken idiot kom på att det skulle bli ett "Flexijack" istället för att ha ett jack för UT och ett för IN som det är på Audigy korten och på alla andra kort jag sett.. Med tanke på priset på dessa kort så borde det ju finnas...
Kanske om man köper X-Fi Platinum så att man får med den där Front Panelen så går det att köra ovanstående samtidigt... Men ärligt, 800 spänn till för bara det och samtidigt få en massa störande sladdar fram på burken är ju bara för mycket....
Har läst att det går att koppla in chassits front panel till kortet om man är lite händig. Vet dock inte om MIC och dig. out funkar på samma gång då...
Finns det inget färdigt man kan köpa till för att komma runt detta, jag ser ju helst att uttaget sitter bak på datorn....
Tänkte slänga iväg ett mejl på något sätt till creative och fråga hur man ska lösa detta... Rejält störande...
Har ni andra några tips, front panelen som följer med platinum serien verkar inte gå att köpa löst heller...
/Jonas
September 10, 2004
Dinos wrote: Frontpanelen går att köpa lös, på ex. Creatives egna webshop.
Front-Panelen går inte köpa löst, har kollat Creative Webshop samt att jag ringt komplett.se o frågat även dem om det går att få tag på, svaret blev, "-Nej!".......
Måste fylla på med en sak till... Vart är den extrema förbättring i ljud som det ska vara mellan Audigy 2 ZS och detta X-fi... Enda skillnaden jag hör är att det är som en mera "Punch" i basen annars ingen skillnad....
Funderar allvarligt att returnera kortet och vänta tills Creative kanske fått större ekonomi o de har råd att sätta dit en Mic utgång....
LOL för Creative....
/Jonas
February 12, 2003
"LOL", ja...
Eller så skaffar man sig en stereo värd namnet, så man faktiskt hör skillnad på ljudet, för det är skillnad mellan Audigy och X-Fi. Däremot är skillnaden ännu större mellan musikproduktionskort såsom M-Audio Audiophile 192 och X-Fi, så vill du ha ett riktigt kort med in/utgångar, köp det. 😉
September 10, 2004
Mean Machine wrote: "LOL", ja...
Eller så skaffar man sig en stereo värd namnet, så man faktiskt hör skillnad på ljudet, för det är skillnad mellan Audigy och X-Fi. Däremot är skillnaden ännu större mellan musikproduktionskort såsom M-Audio Audiophile 192 och X-Fi, så vill du ha ett riktigt kort med in/utgångar, köp det. 😉
Hehe, menade mest att skillnaden inte är så stor som jag hoppats på, detta ska ju vara super-mega-ultra-delux och jag trodde det skulle låta "even better"...
Men visst, ljudet är mera "rymligt", lite mera punch i ljudet och det "slår inte igenom"....
Ang, lyssningsutrustning så lyssnar jag mest med Hörlurar (Sennheiser 515) eller så har jag recivern ibland som är en Yamaha RX-V650..
Jag är rätt kräsen gällande ljud, så jag hör skillnad men kräsen som är så vill man ha ännu bättre med tanke på hur Creative förstorar upp dessa kort.... Skulle man suttit o lyssnat med Inbyggt ljudkort o aldrig haft ett riktigt kort så skulle man väl få orgasm med ett sånt här kort 🙂
Kanske ska returnera och köra på platinum serien kanske, nackdelen med det är väl att man får alla anslutningar där fram, ser lite B ut måste jag säga...
EDIT: Kom på en annorlund tanke som troligtvis fuckar upp allt som är men ändå, skulle jag kunna köra bägge mina creative kort samtidigt? Alltså mitt Audigy 2 ZS och mitt X-Fi kort ? Hatar nämligen inbyggda kort, men vill gärna ha mic anslutningen baktill så Platinum varianten är inte ett alternativ för mig...? Dock så kanske det inbyggda kortet på mitt moderkort är minst krävande för att köra mic på precis som första svarade...
/Jonas
1 Guest(s)