February 28, 2005
Tjena
Har ett Sapphire X1800XT 512MB, tänkte i ATi Tray Tools när man trycker på ATI Overdrive 3 så kan man se GPU Voltage, den ligger på 1.3000. Kan man höja till 1.4000 utan problem eller vad är det man ska tänka på när man höjer GPU Voltage? ger det något? sitter just nu med stockkylaren så vet ej om de så smart o leka me spänningen, men tänkte får ändå min Accelero snart så då kan man ev börja leka, Hur mycket kan man ta upp spänningen till med en Accelero?
När jag trycker på overclocking, sen voltage så står det Enable Voltage Control o så kan man kryssa för den, har ej gjort det än...
kör den just nu i 640/1600mhz @ Stock, klarar mer men räcker så tills jag får Accelero'n.
tack
September 1, 2002
Mellan 1,3 och 1,4v tror jag inte det skiljer så extremt mycket i värmeutveckling men skillnad är det alltid.
Vad jag har förstått så ska det inte knasa sig utav att du höjer med så pass lite.
Måste även passa på att erkänna Accelero X2 som en grymt bra kylare. Hade ett sådant på mitt förra X1900GT och den gick svalt och tyst som fan!
February 28, 2005
Dinos wrote: Mellan 1,3 och 1,4v tror jag inte det skiljer så extremt mycket i värmeutveckling men skillnad är det alltid.
Vad jag har förstått så ska det inte knasa sig utav att du höjer med så pass lite.Måste även passa på att erkänna Accelero X2 som en grymt bra kylare. Hade ett sådant på mitt förra X1900GT och den gick svalt och tyst som fan!
OK, så om de inte skiljer mycket, klarar Acceleron av att kyla ifall jag väljer 1.6000 istället utan att de knasar? ^^
tack
February 28, 2005
Jalle64 wrote: Över 1.45 - 1.55 har jag hört att man inte bör gå, kan skada mer än göra nytta 😛
OK, men då får jag väl köra 1.4 som max kanske 1.4250 går oxå me Acceleron?
1 Guest(s)