February 28, 2005
Tjena
eftersom FSP gör bra agg så undrar jag om ett FSP agg på 250W kmr klara av att ge ström till ett X1800XT, datorn innehåller förövrigt en hårddisk, A64 X2 4600+ samt DVD. Annars har han ett agg på 350W liggandes men jag känner inte igen märket, men kan den fungera bättre?
Det är en helt ny dator (Packard Bell) så FSP agget är fräscht o så men grafikkortet i datorn suger så kompisen vill byta ut det.
September 1, 2002
Jag är skeptisk. De 250W FSP jag hade förrut orkade driva XP1600+, 256 MB Ram, DVD och en hårddisk. när jag satte i en till hårddisk så dog hela skiten.
250W är med andra ord på tok för lite för den maskinen. 350W-agget _kan_ fungera med jag är rätt skeptisk till det också.
January 22, 2006
Jag mätte förrut hur mycket W min dator drog, och jag vart ganska förvånad faktiskt! Den ni ser i sign drog ca 280W när jag körde fullt ös med 3dmark05 Då har jag ju även 2st ROMs och 2st HDDs. Även clockad prolle med extra spänning matad till den. Men detta betyder ju iofs inte att ditt 350w klarar av dina saker, ditt agg kanske inte ger tillräckligt med A på 12v och då går det inte häller så fint... men i W så ska det funka.
December 27, 2003
Gilgamesh wrote: hur mycket i A behövs på 350W agget? Är det bara "A" man ska titta på?
nej, det är inte bara strömmstyrkan du ska kolla på. Många billigare och äldre nätagg klarar inte av att hålla spänningarna på rätt nivå när de belastas för mycket. detta resulterar ofta i att nätaggregat och andra känsliga komponenter kan ta stryk (moderkort och grafikkort är ofta känsliga)
350W är lite för svagt för ett sådant system. jag skuller nog rekomendera minst 450W högkvalitativt nätaggregat
February 28, 2005
OK, så ett sådant fungerar inte heller?
http://www.webhallen.com/prod......p?id=62443
vill helst köpa beggat då man får mer för cashen..
February 12, 2003
Beros på märket.
Jag rekommenderar dock att du köper mitt FSP som levererar som följer;
+3.3V - 22.0A
+5V - 21.0A
+12V1 - 10.0A
+12V2 - 15.0A
+5VSB - 2.0A
-12V - 0.3A
Och det är ett FSP 350W, har bytt ut fläkten mot en Coolink, så den är knäpptyst också. Ditt för 250:-
February 28, 2005
Mean Machine wrote: Beros på märket.
Jag rekommenderar dock att du köper mitt FSP som levererar som följer;
+3.3V - 22.0A
+5V - 21.0A
+12V1 - 10.0A
+12V2 - 15.0A
+5VSB - 2.0A
-12V - 0.3AOch det är ett FSP 350W, har bytt ut fläkten mot en Coolink, så den är knäpptyst också. Ditt för 250:-
det är ett noname agg, men den verkar ju ha högre värden än ditt FSP agg?
har ditt agg PCI-E ström?
February 28, 2005
Mean Machine wrote: Noname-agg har för det mesta bara fantasispecs. Dessutom drar grafikkortet enbart från 12v-linan, och där har ändå FSP 6A mer.
Har förvisso ingen ren PCI-E-kontakt, men jag kan hiva med en adapter.
alltså bara jag får klart att den klarar att driva systemet med ett X1800XT i så är jag nöjd...^^
December 27, 2003
håll dig undan från noname aggregat, vad än värdena säger!
ett 350W FSP borde räcka, men jag hade nog siktat in mig på något lite kraftigare
något som är vanligt när folk köper nätagg är att de vill komma undan så billigt som möjligt (det vill väl alla), men man tänkter inte på att nätagget är ytterst viktigt för prestanda och stabilitet. Det är bättre att lägga en hundralapp extra direk och få ett stabilt system, än att köpa ett nätag för 350kr bara för att märka att det inte riktigt funkar, och tvingas punga ut ytterliggare 500kr
1 Guest(s)