November 23, 2005
köpte ett sapphire x1900gt på komplett när de hade veckoerbjudande. Efter installationen har datorn bettet sig lite underligt. Den låser sig då och då, bara fryser till och tjuter. Detta har hittills mestadels hänt när jag spelade FEAR. Är det fel på kortet lr är det något annat som spökar? Är det lönt att försöka få det utbytt?
Sedan undrar jag om någon kan länka till de exakta rekomenderade drivrutinerna till kortet. De som väntas ge mest 3dmarkpoäng etc.
Sedan är jag lite konfundersam över hurvida prestandan i BF2 inte är särskillt övertygande. Det e INTE laggfritt när jag kör allt på high, ingen AA, medium på dynamic light... 1024*780... borde det inte vara det med mitt system?
AMD 3500+ 2,5Ghz, 1,5 Gb RAM, x1900gt 580/702 (513/648*-typ) :S
Jag har lyckats få ut 8881p i 3dMark05... (dock var det svårt att uppnå igen! :S)
August 16, 2003
antingen så kör man väl ATis egna eller så kör man Omegas, kanske är Omegas du är ute efter då dom har lite optimeringar.
http://www.omegadrivers.net
December 27, 2003
de senaste drivrutinerna är att föredra. tror att de kommer med nya snart (brukar komme en ny var och varannan månad från ATI)
eventuelle prestanda och stabilitetsproblem kan komma från att du t.ex. inte gjorde en korrekt avinstallation av tidigare drivrutiner (kör DriverCleaner) eller att kortet inte får tillräkligt med ström
February 12, 2003
Skulle också ställa frågan om nätagg...
Dessutom är BF2 skrivet som det är, så det är inget under att det inte funkar klockrent, spela ett riktigt spel istället. 8800 poäng i 3dmark låter lite väl lågt också, har för mig att jag tog över 9500, och det med en Celeron som cpu. In med senaste drivrutinerna bara, och håll koll på tempen på kortet.
November 23, 2005
Jag kör Hiper typeR 480w..
Om du fick så mycket poäng måste du haft den gammla versionen!? jag har den nya...långsamare tror jag...
Med orginal (medföljande drivrut. och innan formatering, mindre klock på prolle) fick jag under 8000p i 3DMark05 :S !!!!!!
btw...kortet blir alldrig över 70 grader så vitt jag vet...
DESSUTOM kommer det upp en "Windows har hittat ny maskinvara"-ruta varje gång jag startar datorn... trots att jag installerat drivrutiner :S
November 23, 2005
Genom att installera "WDM Integrated Driver", utöver den vanliga drivrutinen, från ati:s hemsida löste sig problemet med varningen som kom upp när jag startade datorn. 🙂
Det kan oxå vara så att Bf2 flyter bättre nu. Är det logiskt?
Jag ökade i alla fall upplösningen bra mycket till 1600*1400, och upplever det som att det flyter bättre!?
[Ingen direkt förbättring i 3DMark05.]
2 Guest(s)