January 21, 2003
Tog mig Ca: 15min att tvinga/lirka in pcie kabeljäveln!
Fick inte in den helt, men kontakt verkar det vara.
Bifogar en bild:
1600X1200 382kb
http://www.home.no/cleanstyle/.....1950xt.JPG
Fungerar grafik-kortet alls utan extra strömförsörjning?
May 2, 2006
Du har i alla fall kontakt, annars hade den varnat/vägrat starta. Det kan ibland vara lite trögt att få i kontakten. Får du problem så våga tryck in den ordentligt. Jag hade tagit ut kortet och tittat på vad som tar emot. Har du ytterligare en PCI-E kontakt så prova med den, alternativt använd adaptern Molex-PCI-E som bör ha kommit med graffet istället.
January 21, 2003
stege99 wrote: Du har i alla fall kontakt, annars hade den varnat/vägrat starta. Det kan ibland vara lite trögt att få i kontakten. Får du problem så våga tryck in den ordentligt. Jag hade tagit ut kortet och tittat på vad som tar emot. Har du ytterligare en PCI-E kontakt så prova med den, alternativt använd adaptern Molex-PCI-E som bör ha kommit med graffet istället.
Provade först med nätaggets Pcie kontakt & kör nu med molex-adaptern.
Skulle aldrig fått i kontakten med kortet i chassit. Förmodligen är det fabriksfel på grafikkortets kontakt.
Trodde faktiskt att det borde fungera utan extra strömförsöjning i 2D läge.
Men nu vet man att så inte är fallet.
Tack för svaret.
May 2, 2006
joppe wrote: om man kör med molex istället för pci-e kontakten och har fler rails på sitt nätagg borde det bli skumt eller?
brukar väl vara cpu+diskar och pci-e+mb? i så fall lär det väl bli cpu+diskar+pcie och så får mb en egen?
Det är mer en fråga om vad som använder 12V resp 5V.
Kör man med Molex bör man använda en separat kabel till graffet, dvs inte dela den med HDD mm. Detta är extra viktigt med strömhungriga kort som X1950XT.
2 Guest(s)