October 1, 2005
Hur länge ungefär kan jag ha detta kortet innan jag måste köpa nytt? Alltså när det börjar hacka även på den lägsta grafiken.
Hoppas ni förstod vad jag menar.
March 10, 2003
Mitt 9800pro hänger med ännu.. och det är väl ca:2 år gammalt nu.
Men räkna med iaf 1.5år innan nästa uppgradering om du inte är allt för knösslig.
Sedan kan grafikmarknaden vända fort ibland med.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
October 1, 2005
Ctrl wrote: Mitt 9800pro hänger med ännu.. och det är väl ca:2 år gammalt nu.
Men räkna med iaf 1.5år innan nästa uppgradering om du inte är allt för knösslig.
Så jätte petig med grafikkort är jag inte. Bara det går att spela utan att det hackar alltför mycket. Nu har jag ett Radeon 9550, så jag tycker nog att det är dags att byta.
March 11, 2003
Ctrl wrote: Mitt 9800pro hänger med ännu.. och det är väl ca:2 år gammalt nu.
Saken är kanske att ditt 9800Pro var ett high-end-kort, medans X800-kortet som det pratas om här är ett mid-end-kort. Snarare att jämföra med 9600Pro för 1,5 år sedan.
March 11, 2003
Xenomorphed wrote: vad denstore försöker säga, tror jag, är att om 1,5år har du ungefär lika prestanda som ett 9600PRO har idag. dvs. helt acceptabelt
Nja, jag tycker kanske inte man har acceptabel prestanda med ett 9600Pro idag. Man får ju dra ner på det mesta för att det skall hänga med.
December 28, 2003
denstore wrote: [quote=Xenomorphed]vad denstore försöker säga, tror jag, är att om 1,5år har du ungefär lika prestanda som ett 9600PRO har idag. dvs. helt acceptabelt
Nja, jag tycker kanske inte man har acceptabel prestanda med ett 9600Pro idag. Man får ju dra ner på det mesta för att det skall hänga med.
Men vissa vill bara ha en dator där det inte hackar, inte så jätte noga mer bildkvalité
Men som någon nämde, så skulle jag nog lägga till lite pengar och köpa ett GTO istället Fast det kanske inte finns till AGP med 256mb? :S
October 1, 2005
March 11, 2003
computerizer wrote: Finns ju så många. Jag vet inte vad jag ska ta. Hade tänkt mig något strax under 2000 kr. Vad är bäst egentligen: ett graffe som med 128 mb som är snabbt eller 256 mb och lite saktfärdigare? Hjälp
Ett snabbt kort med 128Mb är mer fördelaktigt i de flesta fall.
KickFooot säljer ju ett bra kort i den här tråden:
October 1, 2005
March 11, 2003
computerizer wrote: Vad har antalet bit för betydelse?
Menar du i minnesbussen? Om den är 256-bitars, som på t.ex. X800, så betyder det att minneshanteringen är effektivare än t.ex. ett kort med 128-bitars buss. Dock så verkar vissa av de nya korten prestera rätt hyffsat även med 128-bitarsbuss. T.ex. 6600GT.
Med det vil jag inte säga att det inte är viktigt, men dock så känns det som att antalet pipelines har prioriterats ordentligt under sista året.
1 Guest(s)