November 12, 2002
det med 7800GTX så är det mycket pengar där..
men det med x850 xtPE så är det tusen kr billligare..
men hur är det är det en stor skillnad på prestanda? mellan dessa..
kommer x850xt pe funkar med FEAR spelet o unreal 3 o dom kommande spelen ?
burken som ska korten ska ligga i är ju en 64 3700+ 1024 i ram..
DFI kort mobo..
jag tror att 850 räcker eller??
ganska fundersam där mellan dessa 2 kort....
January 28, 2004
March 11, 2003
Multiface wrote: Själv ska jag inte köpa nytt förrens vid jul. Då har förhoppningsvis nya generationens kort kommit och sänkt priset på dom gamla korten som 7800 faktigst kommer att bli. Sen finns det säkert julerbjudande eller liknande då.
Saker som skall köpas mer än 1 månad i framtiden är lönlöst att spekulera om. Förändringarna kommer så fort att det inte är lönt att planera i förtid.
September 13, 2004
denstore wrote: [quote=Multiface]Själv ska jag inte köpa nytt förrens vid jul. Då har förhoppningsvis nya generationens kort kommit och sänkt priset på dom gamla korten som 7800 faktigst kommer att bli. Sen finns det säkert julerbjudande eller liknande då.
Saker som skall köpas mer än 1 månad i framtiden är lönlöst att spekulera om. Förändringarna kommer så fort att det inte är lönt att planera i förtid.
Precis...
Men annars så känns det som om Nvidia har lite problem att leverera bra divers för tillfället.
March 11, 2003
ruf an wrote: [quote=denstore][quote=Multiface]Själv ska jag inte köpa nytt förrens vid jul. Då har förhoppningsvis nya generationens kort kommit och sänkt priset på dom gamla korten som 7800 faktigst kommer att bli. Sen finns det säkert julerbjudande eller liknande då.
Precis...
Men annars så känns det som om Nvidia har lite problem att leverera bra divers för tillfället.
Jag har inte haft några problem med de senaste. Funkar klockrent.
July 26, 2001
denstore wrote: [quote=ruf an][quote=denstore][quote=Multiface]Själv ska jag inte köpa nytt förrens vid jul. Då har förhoppningsvis nya generationens kort kommit och sänkt priset på dom gamla korten som 7800 faktigst kommer att bli. Sen finns det säkert julerbjudande eller liknande då.
Precis...
Jag har inte haft några problem med de senaste. Funkar klockrent.
Inte jag heller, funkar kanon.
January 28, 2004
Ska du ändå lägga så mycket pengar på ett kort kan du lika gärna ta 7800. Har för mig att ati korten inte har börjat stödja shader model 3.0 än dvs geforce kortet är framtidssäkrare och även betydligt snabbare.
Passar på att slänga in en fråga till dom som vet (denstore): hur mycket extra prestanda får man ut av en sli konfiguration? Tekniken kan ju inte vara så utvecklad än, då två 6800 får pisk av ett 7800.
2 Guest(s)