November 7, 2007
tjena
1. tänkte se om det går att rippa av cd skivor i mediaplayern på xboxen? det står typ "lyssna på musik eller rippa dina cd skivor". MEN, jag har dock inte hittat nån funktion för att rippa? är jag blind eller vad är felet?
2. o sen det här med o köra en extern hårddisk via usb på xboxen. funkar det eller inte? har hört att vissa funkar, andra inte. vilket gäller? och jag har förstått att det måste FAT32 filsystem i sådana fall? går det ha hårddisken till annat än musik om det nu funkar o koppla?
tacksam för svar...
gäller ELITE versionen ..
December 31, 2001
Är väldigt tveksam om att det ska gå att rippa cd skivor med din xbox. Har inte ens hittat en funktion som gör det möjligt att överföra mellan diskarna om man har flera eller kopiera över nätverket.
Extern HDD till boxen funkar fin fint till lagring av film och musik men mycket mer kan du tyvärr inte ha på den, demos och sådant sparas alltid till den "primära" disken som följer med boxen.
Det jag själv brukar göra är att streama all musik och filmer från min dator över nätverket, funkar fin fint måste jag säga och är väldigt lätt att pyssla med. Ungefär som att ha en extern disk fast man har mycket mer utrymme att hämta saker från 🙂
November 7, 2007
Death On Wings wrote: Är väldigt tveksam om att det ska gå att rippa cd skivor med din xbox. Har inte ens hittat en funktion som gör det möjligt att överföra mellan diskarna om man har flera eller kopiera över nätverket.
Extern HDD till boxen funkar fin fint till lagring av film och musik men mycket mer kan du tyvärr inte ha på den, demos och sådant sparas alltid till den "primära" disken som följer med boxen.
Det jag själv brukar göra är att streama all musik och filmer från min dator över nätverket, funkar fin fint måste jag säga och är väldigt lätt att pyssla med. Ungefär som att ha en extern disk fast man har mycket mer utrymme att hämta saker från 🙂
Okej. Hmm.. Men står det inte där i media avdelningen att man kan lyssna eller rippa CD's? Har för mig det. Teven är tyvärr upptagen nu så jag kan inte kolla just nu.
Kul att det funkar med extern hårddisk, men trist att det måste va FAT32.
Hur funkar det med o streama mellan dator och xboxen? Finns det nån info om hur man gör? Eller ja, jag vet hur man gör men vad behöver man göra mer än o koppla ihop de båda? Om jag t.ex kör dator till xbox direkt utan internet. Känner xboxen av när det är ihopkopplat?
November 7, 2007
http://www.xbox.com/sv-SE/hard...../media.htm
så visst fan ska det gå! .. men hur?
December 31, 2001
_baal^ wrote: http://www.xbox.com/sv-SE/hard...../media.htm
så visst fan ska det gå! .. men hur?
Mycket bra fråga, har aldrig sett någon meny som skulle tillåta detta.
Men som svar på posten över hur man gör för att streama.
Du får ladda ner media center och sen är det bara att tuta och köra, tror det mesta finns här.
http://www.xbox.com/sv-SE/pcse.....nloads.htm
December 31, 2001
Kan ha kommit på varför jag inte har sett det.
Det är så att man kan inte kopiera över redan "rippade" låtar som är i format som tex MP3 utan du måste ha en audio skiva så att formatet på låtarna är det samma som på en originalskiva har för mig det är wma men är inte säker 🙂
Så vill du ha över låtar till din xbox 360 så får du bränna ut dem som en audio skiva ( en sådan du kan spela i en vanlig cd spelare) när du har en sådan skiva i eller en original så ska du få upp en knapp där det står "rip"
November 7, 2007
Death On Wings wrote: Kan ha kommit på varför jag inte har sett det.
Det är så att man kan inte kopiera över redan "rippade" låtar som är i format som tex MP3 utan du måste ha en audio skiva så att formatet på låtarna är det samma som på en originalskiva har för mig det är wma men är inte säker 🙂
Så vill du ha över låtar till din xbox 360 så får du bränna ut dem som en audio skiva ( en sådan du kan spela i en vanlig cd spelare) när du har en sådan skiva i eller en original så ska du få upp en knapp där det står "rip"
Ah, okej!
Har kopplat ihop dem nu i allafall och lyckats. Dock undrar jag om det här:
* To stream video to your Xbox360 console you must update your console with the FALL 06 update.
Hur gör man detta? Måste man göra det om man har en konsol från slutet av 2007 ?
Just nu hittas nämligen inga video filer, vilket den borde göra. Bara musik och bilder. Vad göra?
December 31, 2001
_baal^ wrote: Ah, okej!
Har kopplat ihop dem nu i allafall och lyckats. Dock undrar jag om det här:
* To stream video to your Xbox360 console you must update your console with the FALL 06 update.Hur gör man detta? Måste man göra det om man har en konsol från slutet av 2007 ?
Just nu hittas nämligen inga video filer, vilket den borde göra. Bara musik och bilder. Vad göra?
Jo det är så att i slutet av 2007 så kom en ny version eller rättare sagt en uppdatering av dashborden, den låter oss spela upp divx filmer 🙂
Det du behöver göra är att ge din xbox internet anslutning och när du sen ska starta en divx film så kommer det komma upp ett medelande att du inte kan spela den här filen för att du inte har rätt codec för det och då är det bara att trycka på update så sköter boxen det hela och efter de 2 minuterna det tar så är det sen fritt fram att titta på divx.
Filerna ( divx filerna/mp3) ska du dock se fast du inte gjort den här uppdateringen, i alla fall om du har uppdaterat boxen någon gång innan, själv starta jag aldrig upp min xbox 360 och testade med den gammla dashborden utan jag fick en förfrågan direkt om jag ville uppdatera vid första start så jag kan inte säga med säkerhet om man kan se divx eller mp3 filerna som standard men man borde kunna göra det tycker man.
November 7, 2007
Death On Wings wrote: Jo det är så att i slutet av 2007 så kom en ny version eller rättare sagt en uppdatering av dashborden, den låter oss spela upp divx filmer 🙂
Det du behöver göra är att ge din xbox internet anslutning och när du sen ska starta en divx film så kommer det komma upp ett medelande att du inte kan spela den här filen för att du inte har rätt codec för det och då är det bara att trycka på update så sköter boxen det hela och efter de 2 minuterna det tar så är det sen fritt fram att titta på divx.
Filerna ( divx filerna/mp3) ska du dock se fast du inte gjort den här uppdateringen, i alla fall om du har uppdaterat boxen någon gång innan, själv starta jag aldrig upp min xbox 360 och testade med den gammla dashborden utan jag fick en förfrågan direkt om jag ville uppdatera vid första start så jag kan inte säga med säkerhet om man kan se divx eller mp3 filerna som standard men man borde kunna göra det tycker man.
Har gett min xbox internet anslutning nu men den hittar anslutningen. Kör direkt från internetmodemet till xboxen. På testet får jag "wired" på första men sen på ip adress blir det fel. Vad ska jag göra?
Har inte heller fått någon fråga om jag vill uppdatera. Antagligen för att jag inte kommer åt internet eller? Kommer detta fram direkt när jag lyckats med anslutningen eller måste jag in på XBOX live o härja?
Tacksam för dina svar.. 🙂
December 31, 2001
_baal^ wrote: Har gett min xbox internet anslutning nu men den hittar anslutningen. Kör direkt från internetmodemet till xboxen. På testet får jag "wired" på första men sen på ip adress blir det fel. Vad ska jag göra?
Har inte heller fått någon fråga om jag vill uppdatera. Antagligen för att jag inte kommer åt internet eller? Kommer detta fram direkt när jag lyckats med anslutningen eller måste jag in på XBOX live o härja?
Tacksam för dina svar.. 🙂
Du måste ha ett Xbox live silver. Det är gratis och ska inte vara några problem att fixa.
Att du inte får ett ip nmr kan bero på att ditt gammla ip nmr är bundet till mac adressen som din dator har eller vart nu modemet satt tidigare, så det du kan göra är att stänga av modemet i ca 1 tim tills det släpt adressen och se testa att koppla in det i xboxen.
Men hur gör du när du streamar? Du ska ju kunna dela ut internet på så vis oxå utan att behöva flytta modemet om du anger rätt gateway och så på boxen och delar internet direkt i datorn om du nu inte har en router eller så.
November 7, 2007
Death On Wings wrote: Du måste ha ett Xbox live silver. Det är gratis och ska inte vara några problem att fixa.
Att du inte får ett ip nmr kan bero på att ditt gammla ip nmr är bundet till mac adressen som din dator har eller vart nu modemet satt tidigare, så det du kan göra är att stänga av modemet i ca 1 tim tills det släpt adressen och se testa att koppla in det i xboxen.
Men hur gör du när du streamar? Du ska ju kunna dela ut internet på så vis oxå utan att behöva flytta modemet om du anger rätt gateway och så på boxen och delar internet direkt i datorn om du nu inte har en router eller så.
Okej ska testa det sen. Hoppas det funkar då. Vad gör jag om inte heller det funkar då?
Jag kan ju inte dela internet då jag varken har en router eller 2 nätverkskort i datorn.
December 31, 2001
_baal^ wrote: Okej ska testa det sen. Hoppas det funkar då. Vad gör jag om inte heller det funkar då?
Jag kan ju inte dela internet då jag varken har en router eller 2 nätverkskort i datorn.
Mycket bra fråga, lättast vore att köpa en router för 300 kr eller så 🙂
Man mister ju 50% av det roliga när man inte kan spela på nätet med den 😀
November 7, 2007
Death On Wings wrote: Mycket bra fråga, lättast vore att köpa en router för 300 kr eller så 🙂
Man mister ju 50% av det roliga när man inte kan spela på nätet med den 😀
Mjo.. 😀 Jag har väl tänkt o köpa en router. tänkte bara få i gång det ändå o se hur det funkar så länge.
Mm.. det stämmer säkert. =) Men det krävs la GULD för o lira online? Vad kostar det?
December 31, 2001
_baal^ wrote: Mjo.. 😀 Jag har väl tänkt o köpa en router. tänkte bara få i gång det ändå o se hur det funkar så länge.
Mm.. det stämmer säkert. =) Men det krävs la GULD för o lira online? Vad kostar det?
Ja exakt, det krävs guld.
Guld kostar 60kr i månaden eller så kan man betala 600kr för ett helt år.
Så man får lite avdrag om man signar upp sig en längre tid, men ack va roligt man har när man tex lirar halo 3 och diverse andra spel 🙂 så det är lungt värt det då spelen håller flera månader längre än om man bara spelar singelplayer.
November 7, 2007
Death On Wings wrote: Ja exakt, det krävs guld.
Guld kostar 60kr i månaden eller så kan man betala 600kr för ett helt år.
Så man får lite avdrag om man signar upp sig en längre tid, men ack va roligt man har när man tex lirar halo 3 och diverse andra spel 🙂 så det är lungt värt det då spelen håller flera månader längre än om man bara spelar singelplayer.
fan va skoj det är =) .. har provat lite nu.. fick ju gratis guld en månad..
nu blir tjejen glad.. :bgrin: nu kommer man ju inte gå ut eller vara social på ett tag..
December 31, 2001
_baal^ wrote: fan va skoj det är =) .. har provat lite nu.. fick ju gratis guld en månad..
nu blir tjejen glad.. :bgrin: nu kommer man ju inte gå ut eller vara social på ett tag..
Det är bra det, och så slipper du förmodligen ligga med henne oxå så man själv får ut dubbelt av de 60kr 🙂
2 Guest(s)