July 3, 2006
Hej allihopa!
Jag har nu beställt mina sista saker till datorn .. Får det imorgon...
Det jag undrar är , att jag har ett halv trasigt xbox liggandes hemma , men hårdisken är det inget fel på.. så jag har tänkt sätta i den i datorn , det är IDE uttag och 4 pins strömuttag, så det bör passa till datorn..
Någon som vet om det passar?
För den ligger på typ 40-50GB så då tänkte jag ha den till windows hårdisk och den jag får hem imorgon till spel och allt annat , som partion D.. (Seagate 320GB sata2) .. Så tänkte jag aktivera den inne i windows..
Så.. Fungerar en xbox hårdisk till datorn ? 😀
Tack för snabbt svar..
February 13, 2003
orginal xbox håddiskarna är väll bara på 6-8-10 gig lr ngt sånnt... sen 5400 varvare om jag inte minns fel. kanske inte idealiskt att köra ett os på.
grejjen är väll det att xboxen använder ett annat filsystem, FATX så det är lite bök med att låsa upp dem osv...
kolla in på http://www.xbox-scene.com/ under tools
March 8, 2004
Du säger att du har en 40 eller 50 gigare vilket får mig att tro att du har bytt ut originaldisken och satt in ett modchip eller liknande i maskinen, chansen är god att du inte har låst den nya disken och då bör den funka direkt i datorn.
Skulle du ha låst disken och har modchip i xboxen är det enkelt fixat med ett program du kör på boxen.
Är det xbox originaldisk och du inte har modchip så är det inte värt besväret att låsa upp den om du ändå får den nya disken imorron.
/Niklas
December 17, 2005
FlaXaE wrote: ok , äh , då kör jag me min 320gbare och gör 2 partioner och årkar inte krångla..
Btw , nån som vet om sata diskett kommer med ? som man installerar vid windows xp installationen... Köpte en Seagate 320GB 16mb Sata 2 som sagt...
Det får du till moderkortet. Om du inte har diskett/cd så kan du ladda från tillverkarens hemsida...
Och ja, en xbox disk fungerar i datorn.
1 Guest(s)