January 20, 2002
Fick en Xbox som inte fungerar som den ska.
Den startar ibland och stängs av då och då.
Troligtvis så har moderkortet gjort sitt (sa iaf han som hade den innan) och frågan är då ifall det är värt att köpa ett nytt moderkort?
Vad kostar ett sånt och vart kan man köpa det billigt?
Vågar man beställa ett från USA (Ebay)?
March 8, 2004
Jag antar att den är moddad annars brukar dom inte få sånna fel, men kolla på pin 1 och 2 på lpc porten, en av dom är jord, jag gissar på en dålig lödning på den, ta bort allt tenn, tvätta rent och löd ordentligt.
är den inte moddad så kan det vara lite krångligare fel, men hur som helst så kommer du nog undan billigare om du köper en begagnad xbox lokalt än om du behöver betala frakt.
June 5, 2003
Nytt moderkort?
http://www.psxcare.com/section.....hp?xSec=35
Fast jag anser väl det inte det värt dem pengarna riktigt..
January 20, 2002
dokkan wrote: Nytt moderkort?
http://www.psxcare.com/section.....hp?xSec=35
Fast jag anser väl det inte det värt dem pengarna riktigt..
Där är det sista stället jag kommer att köpa grejjer från med tanke på priserna.
Isåfall köper jag nog från Ebay eller något liknande;
January 20, 2002
MEN jag upptäckte att man måste ha specialskruvmejsel för att skruva upp chassit eller har jag helt fel ?
Dem 2 skruvarna under boxen alltså...
EDIT:
Upptäckte också att den har varit inlämnad på psxCare eftersom det sitter sådana dekaler vid skruvarna, så då kanske boxen är chippad ? 😀
May 7, 2002
Cezar wrote: MEN jag upptäckte att man måste ha specialskruvmejsel för att skruva upp chassit eller har jag helt fel ?
EDIT:
Upptäckte också att den har varit inlämnad på psxCare eftersom det sitter sådana dekaler vid skruvarna, så då kanske boxen är chippad ? 😀
Troligt.
Är torx-skruv som sitter där.
January 20, 2002
picks2 wrote: [quote=Cezar]MEN jag upptäckte att man måste ha specialskruvmejsel för att skruva upp chassit eller har jag helt fel ?
EDIT:
Troligt.
Är torx-skruv som sitter där.
Borde finnas någon "bit" till skruvmaskinen som passar kanske?
1 Guest(s)