December 24, 2002
Tja!
Har kommit över 2st gamla P3 servrar.. en på 1,2GHz och en på 1,1GHz
Nu undrar jag vad som händer om jag stoppar dessa 2 processorer på samma moderkort? Kommer ena att klockas ned eller kommer allt bara gå åt skogen?
Måste ECC minnen användas? eller kan jag pröva med vilka minnen som helst?
EDIT: Stavfel... 😛
August 7, 2003
Troligen kommer den klockas ned och allting funka bra, men det är lite svårt svara på utan att veta exakta modellerna inte bara klockan. Om den enda skillnaden är att ena processorn är högre specad än den andra så funkar det utan problem, men om det skiljer ex. vis bus-hastighet, core-spänning eller nåt annat så kan det bli problem.
Tror inte något värre händer än att den inte startar dock, så det är bara testa och ta bort processor 2 igen om det inte funkar.
Tänk på (om du redan har Windows installerat) du måste byta HALarna för att få multi-propp stöd.
Xeon heter de nog btw
December 24, 2002
Laglorden wrote: Troligen kommer den klockas ned och allting funka bra, men det är lite svårt svara på utan att veta exakta modellerna inte bara klockan. Om den enda skillnaden är att ena processorn är högre specad än den andra så funkar det utan problem, men om det skiljer ex. vis bus-hastighet, core-spänning eller nåt annat så kan det bli problem.
Tror inte något värre händer än att den inte startar dock, så det är bara testa och ta bort processor 2 igen om det inte funkar.
Tänk på (om du redan har Windows installerat) du måste byta HALarna för att få multi-propp stöd.
Xeon heter de nog btw
Får man fråga om detta bara är en teori eller om du testat?
sSpec Nr: SL6BX
CPU Speed: 1,26GHz
Bus Speed: 133MHz
L2 Cache Size: 512 kb
Core Voltage: 1,5V
http://processorfinder.intel.c.....Spec=SL6BX
sSpec Nr: SL5PU
CPU Speed: 1,13GHz
Bus Speed: 133MHz
L2 Cache Size: 512 kb
Core Voltage: 1,5V
December 24, 2002
SuperNova wrote: Skulle nog säga att det hänger på huruvida du kan ändra multipeln på cpun...
Om den är låst kommer det nog bli problem iom att du inte kommer kunna köra olika FSB på cpuerna.....
Men inget kommer att pajja om jag testar eller?
Hur e det med ECC minnen?
2 Guest(s)