August 21, 2008
Hej:
Jag har en dator i vardagsrummet som jag brukar spela på och kolla på film med.
Den har funkat utan problem och nu köpte vi en ny plasma tv som inte hade Dvi kontakt bara hdmi/dvi kontakt.
Så då letade jag hemma och hittade ett hdmi till dvi adapter som jag kopplade in i tvn och genom denna kopplade jag den till datorn med en dvi kabel.
Jag startade datorn och då fick jag inte fram någon bild och sen började det lukta lite konstigt från datorn och då stängde jag av den och tog ut ström kontakten.
Nu får jag inte igång kortet på min andra dator heller. När jag sätter igång datorn går fläkten igång på graffe kortet och allt verkar funka men ingen bild.
Någon som vet vad som kan ha hänt?
Är grafikkortet sönder?
Kan man skicka in den till Xfx eftersom kortet är inte äns är 1 år gammalt?
Mvh:mr_persiano
August 21, 2008
sebbe_theo wrote: andra komponenter, "ålder"?
Den släpptes ju 2007/11 så den är inte så gammal.
Det kan vara något under själva kylaren som kan ha bränt har inte vågat ta i sär den ifall jag skulle skicka in den till Xfx.
Problemet är att jag köpte den begagnat och inte har kvitto på den men enligt Xfx sida så skall det vara 2 års fabriksgaranti på den.
August 21, 2008
sebbe_theo wrote: V A D H A R D U F Ö R A N D R A S A K E R I L Å D A N ? ? ?
Processor core 2 duo e6750
minnen patriot 2x2 pc6400
Burken är en Barebone med inbyggd moderkort och nätagg Asus är märket det är en T-3 modell.
Hårdisken är en Samsung spinpoint 500 gb Sata
Dvd brännare av märket samsung också Sata
March 23, 2007
Som fd. anställd tekniker på datorbutik ger jag dig ett kort handfast tips för felsökning.
1) starta nätagget separat från riggen genom att använda ett gem och kortsluta grön/svart.
2) Fungerar detta så kör du riggen utan allt lull som HDD, DVD osv
3) Kan vara en RAM sitcka. prova runt på alla slots men alla stickor för att avgöra detta. ha hhd's och dvd ur.
4) Fungerar det fortfranade inte ? Hitta ett nytt GFX och kolla om det gammla har gått.
5) Fungerar det inte nu är det brädan eller CPUn ( jävligt ovanlit med cpu)
6) gå in till loka databutik och be dem testa mobot.
//Beweer
1 Guest(s)