April 15, 2004
Tja fick mitt nya moderkort idag ett XFX 9300 kort glad i hågen och går in i bios och letar o letar efter fsb/volt/vcore settings men kan ej finna några som helst settings för att ändra nåt sånt i biosen!!!....
Är det några speciella knappar man ska trycka på för att få fram extra menyer på detta kort som på gigabytes kort?...
Vore ju nice om nån kunde hjälpa mej lite här... [/B]
Citera:
Tja fick mitt nya moderkort idag ett XFX 9300 kort glad i hågen och går in i bios och letar o letar efter fsb/volt/vcore settings men kan ej finna några som helst settings för att ändra nåt sånt i biosen!!!....
Är det några speciella knappar man ska trycka på för att få fram extra menyer på detta kort som på gigabytes kort?...
Vore ju nice om nån kunde hjälpa mej lite här...
Finns det nån bios som löser detta problem?
April 15, 2004
Jo jag försökte men man fick flytta en jumper i bios men det är lönlöst att ens försöka klocka detta kort det går inte...
Sämre OC kort får man leta efter kosta i alla fall 1300kr liksom då tror man väl att man kan OC lite i alla fall..... sämsta köper i år vill ju kunna OC lite.
April 24, 2007
Priset är verkligen inte garanti för att ett moderkort ska klocka bra, däremot är high-end mer optimarade för det.
Intels chipset är väl det bästa för överklockning i mitt tycke. Nvidias egna chipset är ju katastofala allihop, iallfall om man ska klocka högt via FSB utan tillgång till höga multiplar .
1 Guest(s)