June 14, 2002
"Tomasgson" är lite dum ifall han köper sin XP2200 nu eftersom alla prissänkningar sker i Europa ca 1-2 vecker efter att priset har sänkts i USA.
Du kan räkna med att en XP2200 kommer att kosta ca.1550kr den första veckn i september.
men det är ju upp till dig ifall du är så dum :cy: :banghead: :bash: och köper den nu och förlorar ca,500kr bara för du är ivrig.
June 14, 2002
kom ihåg att ifall den nu släpps på måndag så kommer vi i Sverige få vänta några dagar innan den första butiken får in den, likadant som det är med alla andra saker som är nya.
Tex. Xtreme real DDR400 som släpptes i Måndags finns ännu inte i någon Svensk butik, overclockers.se tror at de kommer attt dyka upp någon gång nästa vecka.
July 9, 2002
I hate to say it...
Men jag säger det ändå 😉 😉 😉
"Vad var det jag sa..."
"Det var inte många som räknade med AMD för tillfället och alla väntade istället på lanseringen av Hammer-serien. Det var kanske inte så konstigt med tanke på den nya 0.13microns kärnan som var under all kritik. Thoroughbred-kärnan skalade inte alls upp i några höga klockfrekvenser och kritiken mot AMD var stark. Vi har sedan dess rapporterat om AMD och deras arbete på en ny version av Thoroughbred-kärnan. AMD sa själva att de hade nått positiva resultat men jag tror inte det var många som kunde drömma om dessa framgångar.
AMD lyckades göra 'B'-versionen av Thoroughbred-kärnan till allt vad originalet inte var och idag har man alltså lanserat Athlon XP 2600+. Athlon XP 2600+ kommer med en effektiv klockfrekvens på 2.133Ghz vilket är mycket imponerande med AMDs mått. Vad som är ännu mer imponerande är den lägre strömförbrukningen och processorns överklockningspotential. 2.5Ghz med luftkylning verkar inte vara något utöver det vanliga.
Vi är fortfarande lite tagna av denna vändning på processormarknaden och innan vi själva får tag i detta monster till processor finns det ett flertal recensioner uppe på nätet. "
Taget från Nordichardware´s först soda nyheter
May 27, 2002
abishai wrote: [quote=Swartz][quote=Tomasgson]Är det bara jag som tycker att komplett har en väldigt billig xp 2200+?
Nej jag håller med 2130:- för den CPUn är väldigt billigt!!! 😀
Fy f-n vad AMD är bra!!! 😀
Bra priser och otroligt bra prestanda!!! :eye:
// Swartz
ditt jäkla sark!
Öh...jaha vad sa jag som du blev så upprörd över nu da? 🙂
Förresten abishai har du några coola bilder på din låda? Undrar bara...funderar på om du har några idéer när det gäller mod ?
May 27, 2002
Ior wrote: XP2600+ introduktionspris lär vara $297 i USA. I Sverige betyder det väl drygt 4 kkr med alla våra skatter, moms på skatten och sedan skatt på den momsen igen... 👿
*SKRATT* Nej det hade ju inte förvånat mig...Sverige ska ju alltid ta skatt på skatt!!! 😀
Tror du den blir bra da? B coren verkar var bra!
3 Guest(s)